شهری

وقف نهال در روز طبیعت

کد خبر : 58061

به مناسبت ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام و روزطبیعت پویش کاشت ووقف نهال درسطح استان باحضورگسترده مردم‌ و مسئولین اجراشد.

به گزارش صبح مشهد، مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری خراسان رضوی بااعلام این خبرگفت: سیزدهین روز فروردین به نام روز طبیعت نامگذاری شده است تا مردم ضمن گرامیداشت این روز ، بیش از پیش با طبیعت آشتی کنند.

امسال تقارن روز طبیعت با ایام شهادت حضرت علی علیه السلام فرصت مغتنمی شد تا با تاسی از شیوه امیر مومنان علیه السلام ، مردم طبیعت دوست نهالی را وقف زمین کنند .

فنودی گفت: کاشت نهال سنت حسنه ای است که بالاترین معروف و باقیات و صالحات مومن است لذا در روز طبیعت بیش از ۳۰پویش کاشت و وقف نهال در سطح استان برگزار شد که در آن حدود ۵۳ هزار اصله نهال در ۲۲۱ هکتار با مشارکت مردم و مسئولین کاشته و وقف زمین شد.

وی افزود : علاوه بر این پویش ها در روز طبیعت بیش از ۱۰ هکتار از اراضی بیابانی استان با بذر تاغ توسط مردم بذر پاشی شد.

محسن فنودی ضمن تاکید براجرای پیام نوروزی مقام معظم‌رهبری درحمایت ازتولید بامشارکت مردم افزود،اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی ۴سال درکشور با مشارکت و همراهی مردم در حال اجراست که این طرح سال اول را به یاری خداوند با موفقیت پشت سر گذاشت .

وی مشارکت مردم درحفظ،توسعه وبهره برداری ازعرصه های منابع طبیعی امری ضروری برشمرد وبراستمرار مشارکت مردم درکاشت ومراقبت ونگهداری ازدرختان کاشته شده تاکید نمود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت : درخت داری در کنار درختکاری اهمیت ویژه ای دارد بنابراین مردم عزیز ما با احساس مسئولیت در برابر منابع طبیعی و درخت ، گام مهمی در پیشبرد این طرح و ساختن ابرانی سرسبز ، آباد و قوی بر می دارند .

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن