یادداشت روز

درس مقاومت از مرد میدان

کد خبر : 43478

مرد میدان، سنگردار جبهه عاشقی بود و یک دلداده که در دارالشفای قطعه ای ازبهشت زمین، افتخار می کرد خادم بارگاه ملکوتی ثامن الحجج آقا علی ابن موسی الرضا(ع)است.

نویسنده: غلامرضا تدینی راد – رئیس مرکز رصد فضای مجازی ، اطلاع رسانی و افکار عمومی پلیس خراسان رضوی

صبح مشهد– لباس خدمت که می پوشید سراسر ذوق و شوق می شد و مناعت طبع، تواضع و سادگی، درجه و نام و نشانش بود.

او خود را سرباز نامید و خدمتگزار انقلاب و اسلام و ثابت کرد مطیع امر رهبر و ولی فقیه زمان خود است.

فرقی نمی کرد، هرلباسی که می پوشید بوی خدمت می داد، از لباس خدام حرم امام رضا(ع) گرفته تا لباس زیبای نظامی و کت و شلوار.

لباس خاکی بسیجی که می پوشید مثل کبوترها، سبک بال بود و عاشق پرواز.

شب ها و روزها خواب به چشمانش نمی آمد که امنیت ایران اسلامی مقتدر و آرامش تمام مسلمانان روی کره زمین باید تامین بوده و هیچ قدرت پوشالی و تاج و تخت خیالی به خود اجازه ندهد نگاه چپ به این سرزمین داشته و در صدد گزندی برآید.

قدرت نفوذ نگاه اوتا حدی بود که درساحل دل دوستان و همراهان و رهروان راه سعادت ،احساس آرامش موج می زد و همین نگاه نافذ بود که در دل دشمنان ترس و وحشت و اضطراب می افکند.

سردار دل ها برای نجات جان میلیون ها مسلمان در اقصی نقاط جهان لباس خاکی می پوشید و آرزویی نداشت جز آن که در پرواز، از خاک به عرش خداوند بال بگشاید و درعروج آسمانی خود، از خوان الهی بهره مند گردد.

کلامش کوبنده بود؛ آنجا که می گفت “ما ملت امام حسینیم” لرزه بر پیکره یاوه گویان استکبارگر این تاریخ می افکند.

درس مقاومت در متن مکتب حاج قاسم، تجلی حماسه ای است که با ذکر یا حسین (ع) و در امتداد نهضت عاشورا معنا و مفهوم می یابد تا هر آن که در این راه گام می نهد جان نثاری اش را توفیق بزرگ و برتر از زندگی دنیوی بداند.

آنچه در فلسفه این مکتب تفسیر زندگی است شناخت عیار واقعی خود و درک معیار از خودگذشتگی است که می تواند همان تعبیر «من عرف نفسه فقد عرف ربه » باشد.

سردار دل ها با اراده ایمان و سلاح اعتقاد راستین به قدرت آیه های وحی در کلام قرآن رشادت و شجاعت را سرلوحه تفکر خود دانست و با فرماندهی لشگری که خدمت برای دفاع از حرم اهل بیت (علیها السلام) را توفیق الهی بر خود می دانند تروریست های مزدور غافل را که با نام دین سعی دارند به خیالی باطل اصلاح و رستگاری ایجاد کنند سرجای شان نشاند و به شکست مفتضحانه، آنها را زمین گیر کرد.

در این مکتب یک فریاد دیگر نیز زیر پرچم ولی فقیه، بانگ جهاد در راه خدا می داد وآن این که «ما ملت شهادتیم».

این فریاد کوبنده تذکری است برای ما که راه و رتبه و جایگاه و مسئولیت خود را هر لحظه بشناسیم و طوفانی است که در تفکر اسلام ستیزان ترس و وحشت می افکند.

سردار دل ها درنجوای شبانه اش ازخالق یکتای خود واشک حسرتی که جاماندن از کاروان دوستان هم سنگرش بود فارغ از زرق و برق دنیایی، شهادت می طلبید و می دانست این والاترین درجه و رتبه و جایگاه برایش خواهد بود و در تاریخ این ملت و بر سینه مالامال از عشق در رزمنده دلاور، نام او را زنده و جاودانه خواهد ساخت.

شهادت حاج قاسم، تجلی حیات بخش جریان یک تفکر همیشه زنده برای آزادگان ظلم ستیز است تا بدانند در این راه با ذکر یا حسین (ع) و عشق و ارادت به فاطمه زهرا و حضرت زینب (س) و ائمه اطهار(ع) باید مهیای خدمت صادقانه، خالصانه و عارفانه بود و اینک در این برهه خطیر از زمان، مقاومت با نگاه و تفکر حاج قاسم ،فراتر از روایت رشادت های رزمندگان در دفاع مقدس که مایه اقتدار و افتخار هر ایرانی است تفسیر می شود و مردم ما خود را هم سنگر حاج قاسم می دانند و باید قدر عظمت این جهاد مقدس را بدانند که جنگ همچنان باقی است .

امروز درجبهه جنگ شناختی و هجمه های ویرانگر نرم و به ظاهر خوش رنگ و روی دشمنان، رهروان راستین راه مقاومت به فرمان رهبر فرزانه خود هوشیار و بیدارند و با درک ابعاد مکتب حاج قاسم از جان مایه می گذارند تا نقشه های دشمنان را نقش بر آب ساخته و به معنای واقعی کلمه «مرد میدان» باشند.

اگرچه تهدیدهای زیادی این انقلاب، جوانان و خانواده ها را احاطه کرده است و دشمنان مضطرب هر لحظه درتلاش هستند مردم مسلمان ایران را از سنگرداری جبهه انقلاب و اسلام ناامید کنند اما این ملت آزاده به برکت خون شهدا و دعای مادران و همسران و فرزندان و پدران و مادران شهیدان و در صفوف متحد و به هم پیوسته گوش به فرمان رهبر خود هستند تا مرد میدان بمانند و سنگر حاج قاسم همچنان پر از حس عاشقی برای دفاع و از جان گذشتگی بماند.

امروزهر ایرانی و هر سرباز لایق در نیروهای مقتدر مسلح جمهوری اسلامی ایران و هر کس در تفکر دفاع از اسلام و حریم و حد مرزهای اعتقادات انقلابی، اسلامی و آزادگی سیر می کند یک رزمنده و یک حاج قاسم است وسنگربان این جبهه برای سیر و سلوکی عارفانه و معنوی که از خود به خود و از خود خدای خود و رستگاری برسد سر از پا نمی شناسد.

و این درس مقاومت همچنان مشق هر روز دفتر زندگی مان خواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن