اخبار مهم

پایان زورگیری «خفاش های کله زرد » از پولدارهای حاشیه شهر مشهد!

کد خبر : 41752

اعضای یک باند مخوف زورگیری که با ورود شبانه به منازل مردم اخاذی می‌کردند، با تلاش دو ماهه نیروهای پلیس اطلاعات و امنیت مشهد در حالی به دام افتادند که چندین قبضه کلت جنگی و شمشیر از آنان کشف و ضبط شد.

خراسان نوشت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت مشهد از حدود دو ماه قبل به اخباری دست یافتند که نشان می داد تعدادی از اوباش سابقه‌دار، پس از آزادی از زندان، باند خطرناکی را تشکیل داده اند و به صورت مسلحانه از مردم زورگیری و اخاذی می کنند. از سوی دیگر بررسی برخی پرونده های موجود در مراکز انتظامی نیز بیانگر آن بود که اعضای این باند افرادی را که در حاشیه شهر از وضعیت مالی مناسبی برخوردار بودند ،شناسایی می کردند و سپس شبانه به منازل آن ها هجوم می بردند.

آنان با استفاده از شمشیر یا کلت جنگی پدر خانواده را در حضور همسر و فرزندانش کتک می زدند و تهدید می کردند که باید مبالغ ده‌ها میلیونی را به شماره حسابی واریز کنند که در اختیارش می گذاشتند. سرکرده باند «خفاش های مسلح» که به «کله زرد» معروف است طعمه زخمی را همچنین تهدید می کرد که اگر فقط طی سه روز پول درخواستی را به حساب مذکور واریز نکند دیگر رنگ همسر و فرزندانش را نخواهد دید!

گزارش خراسان حاکی است، با جمع آوری این اطلاعات و با صدور دستوری ویژه از سوی سرهنگ حسین دهقان پور (فرمانده انتظامی مشهد) گروه تخصصی از نیروهای ورزیده پلیس اطلاعات و امنیت وارد عمل شدند و تحقیقات گسترده‌ای را در این باره آغاز کردند. آنان پس از دو ماه رصدهای اطلاعاتی، به نتایجی رسیدند که اعضای باند «خفاش های کله زرد» با یک برنامه ریزی حساب شده، پاتوق های محل اختفای خودشان را مدام تغییر می دهند و حتی برای آن که شناسایی نشوند از تلفن همراه نیز به هیچ وجه استفاده نمی کنند.

گزارش خراسان حاکی است، نیروهای انتظامی که زیرنظر مستقیم رئیس پلیس مشهد، عملیات شناسایی زورگیران خطرناک را ادامه می‌دادند به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد اعضای باند چند روز قبل و در ساعت ۴ بامداد در منطقه شهرک شهید رجایی مشهد وارد منزل مردی میان سال شده اند و با زخمی کردن پدر خانواده از وی خواسته اند تا مبلغ ۷۰ میلیون تومان را به حساب آن ها واریز کند. با این اطلاعات نیروهای کارآزموده پلیس در پوشش های مبدل وارد عملیات شدند و طی چند ساعت ۳ عضو باند «کله زرد» را به دام انداختند.

با بررسی های مقدماتی پلیس مشخص شد که اعضای این باند سوابق شرارت از قبیل آتش زدن عمومی واحد صنفی، تخریب خودرو، شیشه های منازل، ورود به عنف و سرقت را در کارنامه سیاه خود دارند. به همین دلیل تحقیقات پلیس به صورت ویژه ادامه یافت و چندین قبضه شمشیر و کلت جنگی نیز از مخفیگاه خفاشان مسلح کشف و ضبط شد.

براساس گزارش خراسان، با انتشار خبر دستگیری «کله زرد» و همدستانش در شهرک‌های حاشیه شهر، تاکنون ۹ تن از شهروندانی که طعمه زورگیری اعضای این باند شده بودند با مراجعه به پلیس از آن ها شکایت کردند. بررسی های تخصصی از متهمان سابقه دار که بین ۳۰ تا ۳۵ ساله هستند همچنان ادامه دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن