پایتخت فرهنگ اسلامی

آیت‌الله علم‌الهدی: مردم از دولت آینده مطالبه‌گر باشند

کد خبر : 41738

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: دولت جدید با شعار جهادی روی کار آمده است و مردم باید ادبیاتی مطالبه‌گرانه داشته باشند و خواسته‌های خود را متناسب با همین گفتمان از دولت مطالبه‌ کنند.

به گزارش صبح مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد با اشاره به برنامه تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط رهبر معظم انقلاب در هفته آینده، اظهار داشت: افزود: مطالبه حق مردم است و مردم باید از مسوولان نظام، حتی مقام معظم رهبری مطالبه‌گر باشند، اما باید دانست از دولتی که در این شرایط و در این فضا می‌خواهد کار را به دست بگیرد، باید با چه ادبیاتی این مطالبه بحق صورت بگیرد.

وی افزود: فضای کنونی کشور و وضعیت مطالبات مردم در دولت جدید قابل تامل است و رییس‌ جمهوری جدید در شرایطی خاص وارد پاستور می‌شود، بنابراین باید دید نوع مطالبات مختلف و پراکنده‌ای که او را احاطه و محاصره کرده‌ است چیست و ادبیات صحیح مطالبه در این موقعیت از دولت جدید چگونه است.

امام جمعه مشهد گفت: فضای کشور فضایی است که در یک سو استکبار جهانی و امپراتور رسانه‌ای استکبار ایستاده اند، که تمام تلاش خود را برای کاهش حضور مردم در انتخابات به کاربستند و شما مردم آنها را ناامید کرده و استکبار را عقب زدید، معلوم است این استکبار با این وضعیت آرام نمی‌گیرد و با استفاده از نفوذی های خود و تلقین‌های شیطانی‌، سعی خواهد کرد فضا را به سمت خشونت کشانده و آشوب‌های سیاسی برپا کند که نمونه‌اش را در گوشه‌ و کنار کشور می‌بینیم و ایجاد این آشوب‌ها به‌خاطر شکست در جریان انتخابات است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: برخی افراد که در انتخابات هم شرکت نکرده اند، این‌ها از این پس مطالبه گر شده و تلاش خواهند کرد مطالبات بحق مردم را به نفع نیات فاسد خود به خدمت گرفته و به اسم مطالبات مردم طرح کنند و بگویند ما که از اول در انتخابات شرکت نکردیم و شما که شرکت کردید حالا ببینید چه مشکلی حل می‌شود و این‌ها طبیعتاً در مسیر تحریک این مطالبات حرکت می‌کنند.

وی گفت: جریانات رقیب، که در عرصه انتخابات با رییس‌جمهوری منتخب رقابت داشتند، نیز یقینا درصدد هستند که فقط ایراد ببینند و اشکال بتراشند و این اشکال را در بین مردم و در جریانات رسانه‌ای خود بزرگ نمایی کرده و بگویند که از این دولت هم کاری برنمی‌آید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: برخی از کسانی نیز که در همین انتخابات به عنوان جریان به اصطلاح ولایی به سودای رسیدن به منصب وارد میدان شده و در انتخابات ستاد تشکیل داده و برنامه‌هایی طرح کردند، چون همه آن‌ها در دولت جایی نخواهند داشت، از سویی شروع به تخریب کردن و خرده گرفتن بر مسوولان و وزرای دولت خواهند کرد و آنان را مورد مطالبه گری و فشار نقد قرار خواهند داد، تا بگویند که اگر ما روی کار می‌آمدیم شرایط خیلی بهتر می‌شد که این‌ هم یک نوع برخورد خواهد بود.

وی با اشاره به پیشینه رییس جمهوری منتخب، ادامه داد: در مقابل این‌ها مردم انقلابی هستند که با توجه به معیارها و شاخص‌هایی که از سوی رهبری تبیین شده بود و نیز عملکرد گذشته آقای رییسی به وی رای دادند و اکنون در انتظار تحقق شعارها و رویکردهای ایشان هستند، چرا که مردم ما که زیر بار مشکلات اقتصادی، معیشتی و فرهنگی خُرد شده‌اند و کمرشان خمیده شده‌است، انتظار دارند که تحولی به وجود بیاید و هرچه زودتر مشکلات کاهش پیدا کند و این کمر خمیده را از زیر بار مشکلات دربیاورند.

آیت الله علم الهدی گفت: طبیعی است که رییس جمهوری آینده در محاصره این مطالبات و فشارهای سنگین قرار دارد و از آن طرف نیز زبان‌های نقد گشوده‌ است و از سویی تخریب‌گران و افراد فاسد و مفسد دارای غرض و مرض نیز آرام نمی‌گیرند، پس ضروری است که ما در مقام مطالبه‌گری از این دولت، با توجه به این وضعیتی که در کشور وجود دارد، به گونه ای و با ادبیاتی از دولت آینده مطالبه گری کنیم که به نتیجه مطلوبی برسد.

وی در خصوص ویژگی های مطالبه‌گری گفت: اولا مطالبه باید وظیفه محورانه باشد و افراد به‌عنوان تکلیف و وظیفه مطالبه کنند و این مطالبه رنگ انتقام‌جویی نگیرد و به گونه ای نباشد که برای خود و جریانشان سهم خواهی کنند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: این مطالبات نباید آب در آسیاب دشمن بریزد، تا دشمنی که می‌خواهد مملکت را به‌هم ریخته و با آشوب‌گری نظام را زیر و رو پایه‌های آن را سست کند، سوار موج این مطالبات مردمی نشده و قصه را به نفع خود تمام نکند، یعنی در زمان بحران‌های اجتماعی دشمن ساخته، سعی کنند مطالبه‌ای نداشته و آنرا برای زمانی مناسب بگذارند، نه این‌که بیایند نظام و رهبری را دشمن‌شاد کرده و بعد در سایه فشار وارده دشمن، مطالبات خود را طرح کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن