اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

مشهدالرضا پایتخت ازدواج جوانان کشور شد

کد خبر : 14220

مشهد الرضا پایتخت فرهنگی جهان اسلام، به عنوان پایتخت ازدواج کشور معرفی شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام احمد ابوترابی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیست و یکمین دوره طرح ملی همسفر تا بهشت با حضور زوج‌های دانشجو در مشهد برگزار می‌شود و ثبت‌نام طرح هم از اول دی ماه امسال آغاز شده است و تا پایان همین ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت www.ezdevaj.org می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی افزود: طرح از سوم بهمن ماه امسال و همزمان با ولادت حضرت زینب کبری(س) آغاز می‌شود و تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۷ ادامه می‌یابد و این طرح در قالب ۱۶ کاروان اجرا می‌شود و زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها از اول مهر ماه سال ۹۴ تا اول دی ماه ۹۶ است می‌توانند تا پایان بهمن ماه امسال ثبت‌نام کنند.

رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان‌رضوی با بیان اینکه سال گذشته ۱۸ هزار زوج دانشجو حاضر بودند، خاطرنشان کرد: امسال تاکنون ۱۳ هزار زوج دانشجو ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی حضور ۲۰ هزار زوج دانشجو را داریم و زوج‌هایی که در زمان ازدواج دانشجو باشند می‌توانند ثبت‌نام کنند، حتی اگر در زمان اجرای طرح فارغ‌التحصیل شده باشند.

ابوترابی با اشاره به اینکه برای زوج‌های خراسان رضوی سفر شمال در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در سال گذشته ۱۳۰۰ زوج دانشجو از این استان به سفر شمال رفتند و برای امسال هم پیش‌بینی حضور ۲ هزار زوج دانشجو را از استان داریم و کل هزینه‌های ۳۱ استان قبل از سفر به مشهد و شمال حدود ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است و با هزینه‌های ۶۰ میلیارد ریالی دیگری که در زمان سفر انجام می‌شود مجموع آن به ۱۰۰ میلیارد ریال می‌رسد.

وی تاکید کرد: در همه استان‌ها از جمله خراسان رضوی دوره‌های آموزشی ویژه دانشجویان مجرد برگزار شده تا ضمن آگاه‌سازی لازم آن‌ها شاهد رشد ازدواج‌های دانشجویی که به‌واقع موفق‌ترین و پایدارترین ازدواج در میان سایر ازدواج‌ها بوده است داشته باشیم.

رئیس شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی با اشاره به اینکه یکی دلایل موفقیت این طرح حمایت‌ها و عنایت‌های مقام معظم رهبری بوده است، بیان کرد: به واقع هیچ نوع حمایت مالی‌ای از سوی دولت‌ها و دیگر مقامات و مسئولان نداشته‌ایم و رسالت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در انجام اقدامات فرهنگی در حوزه‌های مختلف بوده است که یکی از آن‌ها در مسئله نشاط و شادابی زوج‌های دانشجو و ترویج سبک زندگی اسلامی در میان آن‌ها بوده است.

ابوترابی با تاکید بر اینکه طرح همسفر تا بهشت در جهت دادن آموزش‌های لازم به زوج‌های دانشجو فعال است تا حاضران در این طرح آموزه‌های یادگرفته را در زندگی‌های مشترک خود اجرایی کنند، گفت: در خبرهای منتشر شده از سوی برخی رسانه‌ها اعلام شده که بالاترین آمار طلاق مربوط به ازدواج‌های دانشجویی بوده است که این خبر را به‌شدت تکذیب می‌کنیم و اعلام می‌داریم که کمتر از ۳ درصد طلاق‌های کشور مربوط به زوج‌های دانشجو بوده است و این نشان‌دهنده سلامتی و پایداری ازدواج‌های دانشجویی نسبت به سایر ازدواج‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه مشهدالرضا پایتخت ازدواج جوانان کشور شد، افزود: اگر می‌خواهیم که آمار نگران‌کننده طلاق‌ها کاهش یابد باید آموزش‌های لازم در قالب شبکه ویژه زوج‌های جوان به زوجین به‌خصوص جوانان داده شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن