اسلاید شوشهری

۳۰ درصد بیماران کرونایی بستری شده در مشهد مسافر هستند

کد خبر : 41728

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در استان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۲۵ تا ۳۰ درصد از بیماران بستری شده در بیمارستانهای مشهد مسافر و اغلب از استان سیستان و بلوچستان هستند.

به گزارش صبح مشهد، دکتر محمدعلی کیانی افزود: مشهد علاوه بر بیماران کرونایی این شهر بیماران سایر شهرستانهای خراسان رضوی، استانهای همجوار و بویژه بیماران سیستان و بلوچستان را پذیرش می کند.
وی ادامه داد: در بخش سرپایی نیز حضور بیماران بسیار در مراکز منتخب کرونای مشهد را شاهد هستیم که به دلیل نبود امکانات درمانی در استان خود به مشهد سفر کرده‌اند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در استان خراسان رضوی گفت: این در حالی است که برای درمان مسافران مراجعه کننده بودجه اضافی در نظر گرفته نشده و این امر خدمات رسانی مناسب به بیماران را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی افزود: با ادامه این روند کمبود تخت های بستری و کمبود کیت آزمایشگاه امری بدیهی است و باید چاره اندیشی شود.

دکتر کیانی ادامه داد: افزایش سیر پیشروی ویروس کرونای دلتا با انواع گذشته این ویروس قابل مقایسه نیست و اکنون به وضعیت بحرانی رسیده ایم و از سوی دیگر مدافعان سلامت خسته و فرسوده شده اند.

وی به مشارکت مردم در مقابله با کرونا از طریق رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین حمایت مسوولان از کادر درمان بیماران کرونایی تاکید کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن