یادداشت روز

فساد و عزل و نصب های اتوبوسی درشهرداری مشهد/ خطری که همیشه جدی باید گرفت

کد خبر : 41502

یاداشت حسین ابراهیم بای فعال حوزه رسانه

فساد اداری : استفاده غیرقانونی اداری و دولتی برای کسب منافع شخصی و یا به هدر دادن منابع عظیم ملی بدان فساد اداری گویند. این اعمال رذیله ایی از پدیده هایی که نه تنها دربخش دولتی که دربخش خصوصی نیزقابل مشهود است. امادربین ادارات ونهادها این شهرداریهاست که به دلایل زیاد همچون اخذعوارض شهری . تراکم فروشی . تغییر کاربری وده هامسیرکه محلی است برای درآمد بسیار خوب وسرشاربرای آنان ((درآمدناپایدار)) وازسویی دیگرارتباط مستقیم مدیران با مردم به همین منظورزمینه فساددرآن بالاست ومعمولا فساد رایج تر صورت می گیرد.

عدم نظارت دقیق و کافی بر عملکرد مدیران حوزه شهری یکی از عللی است که درآن جرایمی همچون فساد اقتصادی در مورد پول، رانت خواری، سوء استفاده از امکانات دولتی و مزایای سازمان‌مطرح است که این مساله به این موضوع برمی‌گردد که نظارت درستی انجام نمی‌شود.

اگر نظارت و پایش درستی انجام می‌شد اینگونه مسائل در شروع انحراف کشف شده و با آن برخورد می‌شد و به این جا نمی رسید. اماعزل ونصب های اتوبوسی در پنجمین دوره شورای اسلامی شهرمشهدتوسط مدیران شهری که به کرات اتفاق افتادوبدون توجه به تخصص و تعهد و…… صرفا برای منافع فردی و گروهی وحزبی و چنانچه فردی با ستاد انتخاباتی دولت تدبیر وامید ارتباط داشت سکان یک قسمت آن به وی واگذارمی گردیدو هنوز ننشسته برمیز خدمت به فکر تأمین هوس‌های شخصی خود و اطرافیان بود بی تردید دراین انتصابات فرایند شاسته سالاری مورد توجه قرار نگرفت وجایش را خویشاوند سالاری گرفت و بازهم عدم نظارت دقیق و ملاحظه کاریهای حزبی و غفلت و بی توجهی مسولان به وضوح دیده شد .

موج دستگیری وتشکیل پرونده های کثیربه علت تخلفات درحوزه مدیریت شهری آنقدر درمیان مردم پیچید که نه تنها موجب واکنش دوستداران نظام بلکه این امر منجر به لکه دارشدن وجاهت شهرداری مشهد وحتی سلب اعتماد عمومی نسبت به نظام گردید. اما براستی اینک که موفقیت نیروهای انقلابی وارزشی در ششمین دوره شورهای شهر مشهدحاصل گشته است آیاباتوجه به دارا بودن پتانسیل وظرفیت ها ی موجود درمشهد خاصه وجودنیروهای توانمند ومدیر وپاکدست و مومن و انقلابی می توانیم شهری بسازیم درطرازتمدن اسلامی بدور از رانت خواری و پارتی بازی وخویشاوندسالاری ؟

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن