زندگی

اشتباه خانم ‌ها در زمان جر و بحث با شوهرشان

کد خبر : 41459

در زندگی ‌مشترک معمولا دلایل بسیاری موجب به وجود آمدن مشکلات و مسائل گوناگون می‌شود. برخی از این دلایل به قدری بی‌اهمیت هستند که بعدها وقتی به آن‌ها فکر می‌کنید، خنده‌تان می‌گیرد. هر چند در یک جروبحث، هم زن و هم شوهر ممکن است مقصر باشند اما خانم‌ها با یادگیری یک سری مهارت‌ها، می‌توانند این دعواها و اختلاف‌ نظرها را مدیریت کنند تا زندگی‌ مشترک بهتری داشته باشند.

صبح مشهد– نویسنده : مارال مرادی | روزنامه نگار

۱- خودتان را جای شوهرتان نمی‌گذارید
وسط داد و بیداد‌‌هایی که می‌کنید، یک لحظه خودتان را جای شوهرتان بگذارید و سعی کنید تا جایی که می‌توانید مشکلاتش، استرس ‌‌هایی که دارد و احساسات فعلی‌اش را درک کنید.

۲- باورهای غیر واقع ‌بینانه را تغییر دهید
«یک دعوا یعنی خراب کردن هر چی تا حالا ساخته‌ایم»، «همسرم باید همیشه مرا بفهمد چون شوهرم است دیگر!»، «همسرم هیچ‌ وقت خودش را عوض نمی‌کند»، «نیازهای همسرم، زمین تا آسمان با نیازهای من فرق می‌کند» و… این باورها ممکن است در ذهن شما جا گرفته باشند ولی حاصلش این است که اگر تغییرشان ندهید، «این فکر‌‌های سمی‌ می‌تواند شما را دیوانه کند». واقعیت این است که «همیشه و در همه روابط زناشویی، اختلاف ‌‌هایی پیش می‌آید»، «همسران نمی‌توانند همیشه ذهن طرف مقابل ‌شان را بخوانند»، «همه تا حدی تغییر پذیرند» و «افرادی که دو طرف یک رابطه طولانی مدت قرار می‌گیرند، معمولا نیاز‌‌های مشابه هم دارند».

۳- جایگزین نمی‌گذارید
این‌ که داد و بیداد کنید که از رنگ‌‌های صورتی و کرم ‌و قهوه‌ای و آبی و زرشکی برای پرده خانه آینده خوش‌تان نمی‌آید، چیزی را درست نمی‌کند؛ به جای این‌ها بگویید از کدام رنگ خوش‌تان می‌آید.

۴-‌ دعوا را به شخصیت شوهرتان ربط ندهید
اگر بعد از دعوا فکر کنید که دعوا به این دلیل بوده که همسرتان اصولا خودخواه است، دیگر جایی برای صلح نمی‌ماند! مشکل شخصیتی ممکن است وجود داشته باشد اما غالبا رفتار همسران هنگام دعوا تحت‌ تأثیر موقعیت است. اگر بیشتر تأمل کنید می‌بینید که همسرتان همیشه این‌ طور عمل نمی‌کند و با این‌ که رفتارش خوب نبوده اما می‌دانید که به شما علاقه‌مند است.

۵- احساسات ‌تان را با صراحت بیان نمی‌کنید
 به جای این ‌که بگویید «حس سینما رفتن داری؟»، بگویید «دوست دارم بروم سینما». همچنین درباره شوهرتان کلی‌گویی نکنید. این ‌که بگویید «تو آدم بی ‌ملاحظه‌ای هستی» چیزی را عوض نمی‌کند. دقیقا به همسرتان بگویید که چه چیزی باید در رفتارش تغییر کند.

۶- خوب گوش نمی‌کنید
 بله، خوب گوش نمی‌دهید! با گوش دل حرف‌‌ های طرف‌ مقابل را نمی‌شنوید. تا همسرتان حرف می‌زند در مقابلش توی ذهن‌تان یک جمله آماده می‌کنید. این‌ که نشد گوش دادن! بازخورد بدهید ببینید اصلا آن‌ جوری که شما فهمیده‌اید، همسرتان حرف ‌زده است یا نه. همچنین بعضی وقت‌‌ها واقعا همسرتان مقصر بوده و اشتباه کرده است. شما بهتر است در این مواقع، لذت توفیق اجباری بخشش را بچشید.

برای نوشتن این مطلب از سایت «هنر زندگی» کمک گرفته شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن