اجتماعیزندگی
موضوعات داغ

با این مردان هرگز ازدواج نکنید!

کد خبر : 21381

در این مطلب تصمیم گرفتیم شما را با انواع مردانی که هرگز نباید با آن‌ها ازدواج کنید آشنا کنیم.
به گزارش صبح مشهد، همه خانم‌ها دوست دارند با مردی متشخص، محترم و فهمیده ازدواج کنند؛ مردی که همیشه مرتب، خوش‌پوش و صبور است و محترمانه حرف می‌زند.

باهوش، خوش‌تیپ، خوش‌مشرب و شیک بودن را همه می‌پسندند، اما این‌ها همه ماجرا نیست. در کنار ظاهر، مرد باید باطن زیبایی هم داشته باشد. اخلاق، طرزفکر، باور‌های اعتقادی، دیدگاه او به زندگی زناشویی و نقش زن هم بسیار حائز اهمیت است. تصور کنید، یک مرد با دارا بودن همه معیار‌های ظاهری از شما خواستگاری کند، اما متوجه شوید که زن را جنس دوم می‌داند و برای زنان احترام و جایگاه خاصی را قائل نیست، در چنین حالتی آیا می‌توانید همه عمر در جوار او به زندگی ادامه دهید؟ بدون شک خیر.

بنابراین، برای انتخاب همسر باید معیار‌های عمیق‌تر و مهم‌تر از ظاهر انسان‌ها را در نظر گرفت. در ادامه ما ۱۰ مدل مردی را معرفی کرده‌ایم که توصیه می‌کنیم از ازدواج کردن با آن‌ها چشم‌پوشی کنید. این مردان هرگز نمی‌توانند همسر یا پدر خوبی باشند. دلایل خود را هم برایتان ذکر کرده‌ایم. همراهمان باشید.

۱- مردی که زیر بار مسئولیت و تعهد نمی‌رود

متعهد بودن مردان یکی از نادرترین مسایلی است که این روز‌ها شاهد آن هستیم. وقتی صحبت از تعهد به میان می‌آید، مرد‌ها آن را به «تله» یا «دامی برای گرفتاری» تشبیه می‌کنند و برخلاف خانم‌ها حاضر نیستند همیشه متعهد باشند. البته همه آقایان هم این طور نیستند و شما باید دنبال گزینه‌هایی باشید که از تعهد و مسئولیت‌پذیری تعریف درستی دارد. در غیر این صورت، ممکن است مرد خیلی راحت و بدون عذاب وجود به سراغ زنان دیگر برود تا ببیند کدام گزینه برایش جذاب‌تر است!

اغلب مردان زیر ۴۰ سال از پذیرفتن مسئولیت شانه خالی می‌کنند. آن‌ها ممکن است شما را دوست داشته باشند، اما خیلی هم بدشان نمی‌آید ببینند بیرون از این رابطه چه گزینه‌های دیگری وجود دارد. بنابراین، اگر با مردی آشنا شده‌اید که حتی ساده‌ترین مسئولیت و تعهدی را به عهده نمی‌گیرد، وقت خود را برای آشنایی بیشتر با او تلف نکنید. چنین مردی نمی‌تواند همسر یا پدر خوبی برای فرزندان آینده شما باشد.

۲- مردانی که آینده‌نگری و بلندپروازی ندارند

شاید با مردانی مواجه شده باشید که وقتی بیکار می‌شوند، چندین ماه در خانه می‌مانند و برایشان مهم نیست تغییر خاصی در زندگی ایجاد کنند. این افراد شاید به زبان بگویند که می‌خواهند یک حرکت بزرگ در زندگی بزنند، اما در واقعیت کار مفیدی نمی‌کنند و بیشتر وقتشان به بازی یا بیکاری سپری می‌شود.

مردی که هیچ برنامه‌ای برای آینده زندگی خود نداشته باشد، بدون شک از برنامه‌ریزی برای زندگی زناشویی هم عاجز است. وقتی فرد بلندپروازی یا حتی یک هدف کوچک برای آینده خود ندارد، چگونه می‌تواند همسری قابل اتکا باشد؟ یا چگونه می‌توان با او به بچه‌دار شدن فکر کرد؟

توصیه می‌کنیم از مردانی که تکلیفشان حتی با خودشان هم معلوم نیست و کسب و کار مشخصی ندارند دوری کنید. این افراد گزینه خوبی برای ازدواج بشمار نمی‌روند.

۳- مردان منفی‌نگر و منفی‌گرا

برایتان پیش آمده که با هیجان در مورد ایده‌های خود حرف بزنید و شریک عاطفی‌تان با بی‌احساسی مطلق به شما بگوید که به هیچ وجه نباید روی کمک او حساب کنید؟

در چنین شرایطی توصیه می‌کنیم خط قرمز روی چنین مردی بکشید. چرا؟ زیرا او توانایی حمایت کردن از شما را نخواهد داشت. کسی که هیچ‌گونه حمایت احساسی یا فکری نمی‌تواند داشته باشد، در زندگی زناشویی هم انسان قابل اعتمادی نخواهد بود.

یکی از لازمه‌های زندگی زناشویی موفق این است که زن و شوهر با هم همگام و همفکر باشند و یکدیگر را برای رسیدن به اهداف و آرزو‌های همدیگر تشویق و حمایت کنند. مردانی که افکار منفی، ناامیدی یا بی‌آینده بودن را به شما تلقین می‌کنند گزینه‌های مناسبی برای ازدواج نیستند.

۴- مردان بد

نکته همیشه عجیب در رابطه زنان و مردان این است که بسیاری از زنان جذب مردان بد می‌شوند؛ مردانی که مسئولیت‌پذیر نیستند، برخورد مناسب ندارند، همیشه حق به جانب هستند، ممکن است خیانت کنند و ده‌ها خصیصه بد دیگر.

رابطه با چنین مردانی شاید در کوتاه مدت جذاب به نظر برسد به این خاطر که فراز و فرود زیادی دارد. اما واقعیت این است که ارتباط طولانی‌مدت با این مردان غیر از ناراحتی و مشاجره‌های همیشگی چیز دیگری بدنبال نخواهد داشت. این مردان همیشه عاصی و سرکش هستند و هیچ‌گاه زیر بار مسئولیت نخواهند رفت. آن‌ها اعتماد به نفس زنان را از بین می‌برند و ناراحتی و افسردگی را برایشان رقم خواهند زد.

اگر خواستار دوام ازدواج و آرامش حاصل از آن هستید، از رابطه برقرار کردن با مردان بد و بی مسئولیت بپرهیزید.

۵- مردان خیانت‌کار

به نظرتان این گزینه به توصیح نیاز دارد؟ بدون شک خیر. مردی که خیانت می‌کند شایستگی یک رابطه سالم و پایدار را ندارد. شک نداشته باشید مردی که یک بار بتواند خیانت کند، بار دوم هم همین کار را خواهد کرد. مساله قابل توجه در مورد این افراد این است که وقتی جرمشان علنی شد، با عذاب وجدان کمتری دوباره آن را تکرار می‌کنند تا جایی که همه پرده‌های حیا دریده شده و هیچ احترامی بین طرفین باقی نخواهد ماند.

برای پیشگیری از طلاق و تبعات منفی آن توصیه می‌کنیم از مردی که یک بار به شما خیانت کرده دوری کنید و هرگز با او پیمان زناشویی نبندید.

۶- مردان خودخواه و خودشیفته

امان از خودشیفتگی مردان! این افراد بشدت شیفته خود و کارهایشان هستند و در نتیجه هرگز طرف مقابل خود را نمی‌بینند و برای او احترام و ارزشی که باید را قایل نیستند. تنها هدفشان از رابطه با زنان این است که یک نفر دایما از آن‌ها تعریف و تمجید و خصوصیت‌های مثبتشان را تحسین کند. این مردان تحمل شنیدن نه ندارند. اگر نظر منفی در موردشان داشته باشید، با واکنش‌های شدید از طرف آن‌ها مواجه خواهید شد.

این افراد از همدلی کردن، همدردی، مهربانی و خودگذشتگی عاجز هستند.

۷- مردان کنترل‌گر

همه افراد در رابطه خود تا حدی کنترل‌کننده هستند. اما اگر این کار از حالت طبیعی خارج شود یک مشکل اساسی بشمار می‌رود. مردی که عادت دارد همه چیز را کنترل کند، رفت‌وآمد‌های زن را تحت نظر بگیرد و دایم گوشی او را چک کند، یک زنگ خطر اساسی برای ازدواج است. از چنین مردی دوری کنید، زیرا هر کاری که باب میل او نباشد با خشم و عصبانیت همراه خواهد شد.

۸- مردان شکاک و بی‌اعتمادبه‌نفس

مردانی که اعتماد به نفس کافی ندارند و تقریبا سست عنصر هستند، در برابر هر رفتار شما که باب میلشان نباشد، واکنش منفی و مملو از خشم از خود نشان خواهند داد. به‌طور مثال، به محض اینکه به مرد دیگری لبخند بزنید او حتما عصبانی می‌شود و احساس می‌کند رابطه‌اش با شما خدشه‌دار شده است.

حسادت غیرطبیعی این مردان باعث خراب شدن رابطه عاطفی‌شان می‌شود. اگر احساس می‌کنید مرد موردنظر شما چنین خصلتی دارد توصیه می‌کنیم با او ازدواج نکنید، زیرا شک و تردید‌های همیشگی او زندگی را برای هر دو شما تلخ خواهد کرد.

۹- مردی که همه چیز می‌داند!

شاید در نگاه اول تصور کنید مردی که در بیشتر زمینه‌ها اطلاعات کامل دارد بسیار جذاب است. شاید حتی تصور کنید او خیلی باهوش و پرمغز است، او هر آنچه شما نمی‌دانید را می‌داند و می‌تواند مسایل زیادی به شما بیاموزد. اما به مرور زمان متوجه خواهید شد که او تصور می‌کند همه چیز می‌داند! در واقع او کاری می‌کند که شما «تصور» کنید او همه چیز می‌داند و شما هم محکوم به اطاعت هستید.

اگر خلاف نظر او ایده‌ای داشته باشید، به هر وسیله‌ای متوسل می‌شود تا ثابت کند که اشتباه می‌کنید.

۱۰- مردان تنبل و بی‌حوصله

شاید در ابتدا برایتان جذاب باشد که مرد موردنظرتان کارت بانکی خود را به شما می‌دهد تا به خرید بروید. اما پس از مدتی متوجه خواهید شد او بشدت تنبل و بی‌حوصله است به گونه‌ای که حال ندارد با شما تماس بگیرد یا با شما بیرون بیاید. این حد از بی‌حوصلگی باعث خراب شدن رابطه خواهد شد.

ازدواج یعنی اینکه دو نفری خیلی از کار‌ها را انجام دهید، پس اگر مرد موردنظرتان حوصله همراهمی شما در هیچ کاری را ندارد، گزینه مناسبی برای ازدواج نخواهد بود، زیرا زندگی مرده، افسرده و عاری از هیجانی را برایتان رقم خواهد زد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن