اسلاید شوشهری

دلتا مشهد را قرمز کرد!

کد خبر : 41445

دلتای هندی پس از گردش یک هفته ای در مشهد، به طور بی سابقه ای تعداد موارد مبتلای سرپایی کرونا را فقط در چند روز افزایش داد تا مشهد نیز به رنگ قرمز در بیاید. به گزارش صبح مشهد به نقل از «خراسان رضوی»، روز گذشته اپلیکیشن ماسک، مشهد را نیز بین ۱۲۰ شهر قرمز کشور قرار داد که بر این اساس رسما موج پنجم کرونا این بار با سویه جدید این ویروس وحشی موسوم به دلتای هندی در این شهر آغاز شود.

تعطیلی تمامی مشاغل به غیر از گروه یک
دکتر مهدی قلیان اول، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تایید وضعیت قرمز مشهد به «خراسان رضوی» گفت: متاسفانه با اعلام اپلیکیشن ماسک، مشهد هم طبق پیش بینی ها در وضعیت قرمز قرار گرفت اما هنوز این تغییر وضعیت توسط ستاد ملی کرونا به ستاد استانی به صورت رسمی ابلاغ نشده است که بتوان محدودیت های کرونایی را در شهر اعمال کرد و این کار توسط ستاد استانی کرونا باید انجام شود. وی افزود: اما محدودیت ها مشخص و تغییری در گروه بندی ها صورت نگرفته است، به محض اعلام وضعیت قرمز، ورود و خروج خودروهای غیر بومی به مشهد ممنوع می شود، فعالیت سینماها، مراکز ورزشی و تفریحی، استخرها و پارک های آبی به حالت تعطیل در خواهد آمد و رستوران ها و تالارها نیز به صورت بیرون بر فعالیت خواهند داشت و امکان فعالیت در سالن ها را نخواهند نداشت، به طور کلی در شرایط قرمز فقط گروه شغلی یک حق فعالیت دارد و بقیه مشاغل نیز تعطیل است.

وی همچنین در خصوص شمار مبتلایان در مشهد اظهار کرد: تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی هفته های اخیر روند افزایشی داشته و نتیجه آزمایش PCR ۲۸ درصد آن ها مثبت بوده است در حالی که این میزان در هفته چهارم خرداد ۲۴ درصد بود و میزان مثبت شدن نتیجه آزمایش PCR بیماران بستری در بیمارستان های خراسان رضوی نیز ۳۶ درصد است. وی تصریح کرد: روزانه حدود ۲۱۰۰ مورد نمونه تست PCR در شهر مشهد گرفته می شود که روز دوشنبه فقط ۲۳۰ نفر بستری در بیمارستان ها داشتیم و ۱۸۰ نفر نیز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها بستری شده اند.
وی تاکید کرد: از نظر ما وقتی مواردی از کرونای دلتای هندی را در شهرهای استان یافتیم تصور ما این است که این سویه در شهر مشهد و استان در حال گردش است و از حالا هر مورد ابتلا قطعا باید همین گونه باشد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: نرخ رشد فزاینده مبتلایان کرونا در مشهد طی دو هفته قبل باعث شده تعداد بیماران سرپایی ۵۰ درصد رشد داشته باشد که این نکته نیز در تایید وجود دلتای هندی در شهر است.

دورکاری کارکنان در وضعیت قرمز
کوکب موسوی، معاون پشتیبانی و منابع انسانی استانداری نیز درباره وضعیت حضور نیروهای اداری و ساعات کار ادارات در وضعیت قرمز به «خراسان رضوی» گفت: فعالیت دورکاری کارکنان ادارات در وضعیت نارنجی اعمال شده و در وضعیت قرمز نیز به همین صورت براساس دستورالعمل ها در ادارات و سازمان ها انجام و دورکاری طبق گذشته اعمال می شود، اما قبلا اعلام می شد ملاک اپلیکیشن ماسک است اما حالا باید تغییر وضعیت به صورت رسمی به ستاد مقابله با کرونای استان ابلاغ شود.

برای بررسی ابلاغ وضعیت جدید کرونایی مشهد به استان، با حمید موسوی مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر ستاد کرونای استان تماس گرفتیم که وی همچون گذشته و از ابتدای انتصاب به سمت دبیری ستاد کرونای استان حتی در وضعیت بحرانی و قرمز کرونا نیز پاسخ گوی سوالات خبرنگار ما نبود و پاسخی به تماس های ما نداد.

چرایی برگزاری حضوری کلاس ها در برخی مدارس
اما براساس گزارش هایی، برخی از مدارس مشهد نیز در وضعیت نارنجی کرونا و حال در وضعیت قرمز اقدام به برگزاری حضوری کلاس ها کرده اند که از قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش استان چرایی این موضوع و ادامه این روند در وضعیت قرمز را جویا شدیم. وی در این زمینه به «خراسان رضوی» گفت: در وضعیت نارنجی بخشی از نیروهای آموزش و پرورش می توانستند در سر کار حاضر باشند که طبق بخشنامه استانداری به کارگیری شدند و دستورالعمل شرایط قرمز نیز که اعلام شود بر همان اساس اعلام می کنیم و اگر لازم باشد به طور کلی تعطیل خواهیم کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن