شهری

خودداری از سفر به مشهد

کد خبر : 41069

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ما در شرایط فعلی تقاضا داریم مردم از سفر غیرضروری حتی به قصد زیارت خودداری کنند و این توصیه را به نمایندگان شورای شهر و روستا و ریاست جمهوری هم داریم که از سفرهای تبلیغاتی و تشکیل تجمعات انتخاباتی تا حد امکان خودداری کنند.

به گزارش صبح مشهد، دکتر قلیان روز گذشته در نشست خبری ستاد استانی مقابله با کرونا تاکید کرد: با توجه به قرار گرفتن در دهه کرامت و احتمال بالا رفتن تعداد سفرها و همچنین نارنجی بودن وضعیت مشهد، سفر به این شهرممنوع است و خودروهای شخصی در صورت ورود به این شهر جریمه می شوند، همچنین درباره سفر با هواپیما و قطار نیز این افراد باید دو هفته قبل تست های مد نظر را انجام دهند و تنها با تست منفی اجازه سفر به مشهد را دارند.

وی افزود: روند نزولی آمار ابتلا به کرونا در استان همچنان ادامه دارد و در هفته گذشته میانگین روزانه بستری در استان ۲۱۲ نفر و بستری کل ۷۱۴ نفر بوده که ۲۱۵ نفر در آی‌سی‌یو بستری هستند، همچنین آمار فوتی های قطعی در روز جمعه نیز به ۱۰ مورد رسیده است. قلیان تصریح کرد: میانگین روزانه بستری موجود در استان ۷۷۴ نفر در هفته گذشته بوده است و تعداد بستری های سرپایی اکنون به ۱۰۳۹نفر رسیده است. درصد تست مثبت بستری در استان به ۴۰ درصد و تست مثبت سرپایی تا ۲۷ درصد کاهش یافته است. قلیان ضمن اعلام واکسیناسیون حدود ۶۴ درصدی جمعیت بالای ۷۵ سال در مراکز تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پاسخ به دلیل روند کند واکسیناسیون گروه های هدف در روزهای گذشته گفت: در هفته آینده واکسیناسیون گروه بعدی با تعداد محدودی واکسن که در اختیار استان قرار می گیرد، آغاز می‌شود اما در بحث واردات واکسن باید دلیل را از مسئولان کشوری بررسی کنید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: درصد رعایت پروتکل‌ها بین دانش آموزان در حوزه های امتحانی به بیش از ۹۷ درصد رسیده و فقط در این محل ها در زمان خروج به دلیل ایجاد تجمع مشکلاتی وجود داشت، همچنین در بانک‌ها ۹۱ درصد و درنانوایی ها رعایت پروتکل ها به ۷۲ درصد رسیده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن