استانیپایتخت فرهنگ اسلامی

مدیرکل قرآن وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

خراسان رضوی میزبان مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور

کد خبر : 41411

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی، به منظور ترویج آموزه‌های قرآنی مورد توجه جدی این وزارتخانه است.

صبح مشهد– محمدرضا مسیب زاده روز دوشنبه در نشست خبری برگزاری ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور در مشهد افزود: شیوع ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن موجب تاثیرات متعددی از جمله برگزاری غیرحضوری مسابقات قرآنی، محافل قرآنی و همچنین تاثیر در فضاسازی برای آموزش های قرآنی شد.

وی ادامه داد: با هدف توسعه و ترویج آموزش های قرآن، نماز و عترت در میان دانش آموزان و نیز فرهنگیان تلاش بسیار شده است تا از فضای مجازی و ظرفیت های موجود در آن با اجرای طرحها و برنامه‌های مختلف، اقدام به آموزش و نزدیک شدن بیشتر دانش آموزان با این حوزه فراهم شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تاثیر منفی شیوع کرونا در استقبال و مشارکت دانش آموزان در مسابقات قرآن اظهار کرد: همیشه در مرحله آموزشگاهی ۵۵ تا ۶۰ درصد دانش آموزان در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآنی، نماز و عترت شرکت داشتند که انتظار می رفت امسال این میزان مشارکت با توجه به جمعیت ۱۵ میلیونی دانش آموزان کشور به ۸ تا ۸.۵ میلیون نفر برسد، اما کمتر بود.

وی افزود: به همین منظور تلاش شده تا با ارائه آموزشها در فضای شاد، سایتهای آموزشی و غیره همچنان فاصله دانش آموزان را با این حوزه حفظ کنیم زیرا بر این اعتقادیم که قرآن و آموزه‌های قرآنی از شیوع و گسترش آسیبهای اجتماعی پیشگیری می‌کند.

مسیب‌زاده با اشاره به میزبانی خراسان رضوی از مرحله نهایی ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان افزود: این دوره از مسابقات امسال نیز به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشور در مردادماه امسال در ۲ بخش آوایی و پژوهشی به ترتیب به میزبانی استانهای خراسان رضوی و سمنان برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست خبری گفت: بر اساس ابلاغیه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، استان خراسان رضوی افتخار دارد که برای ششمین دوره متوالی، میزبان مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور باشد.

قاسمعلی خدابنده اظهار کرد: برکت وجود مضجع نورانی حضرت رضا (ع) این ظرفیت را برای استان خراسان رضوی ایجاد کرده است که از دوره اول برگزاری این مسابقات تاکنون، که ششمین دوره این مسابقات برگزار خواهد شد، افتخار میزبانی از فرهنگیان برگزیده مسابقات قرآن، عترت و نماز را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در این مسابقات که روزهای ۱۵ و ۱۶ تیرماه در مرحله نهایی برگزار می‌شود از هر استان ۱۰ برگزیده و مجموعا ۳۳۰ نفر شرکت دارند، افزود: شرکت کنندگان در رشته‌های قرائت، حفظ کل قرآن کریم، حفظ۱۰ جزء، نهج البلاغه و روش تدریس احکام با یکدیگر به صورت مجازی و ارتباط تصویری برخط در بستر شبکه شاد، رقابت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به برگزاری مرحله نهایی بخش آوایی سی و نهمین دوره مسابقات دانش آموزی قرآن، عترت و نماز در مشهد که به صورت مجازی صورت می گیرد، نیز گفت: دانش آموزان برگزیده و راه یافته به مرحله نهایی در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و کل قران کریم، اذان و مداحی با یکدیگر رقابت می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز که میزبان این دوره از مسابقات در بخش پژوهشی است، اظهار کرد: از مجموعه هزار نفر شرکت کننده در مرحله مقدماتی این بخش از مسابقات، ۴۵۰ نفر از سوم تا هفتم مردادماه پیش رو با یکدیگر به صورت مجازی در این دوره از مسابقات رقابت خواهند کرد.

محمد دستورانی افزود: در مرحله نهایی این بخش از مسابقات ۱۶ داور بین‌المللی و کشوری داوری آثار را برعهده دارند.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در رشته‌های تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز با یکدیگر رقابت می‌کنند.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز و ۹۰ هزار نیروی فرهنگی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن