اجتماعیزندگی

در کارگاه آموزشی مشاورین مراکز ماده ۱۶ کمپ های ترک اعتیاد مشهد مطرح شد؛ ورود تشکلهای مردم نهاد برای مهار آسیبهای اجتماعی ضروری است

کد خبر : 21129

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: تشکلهای مردم نهاد نسبت به اقدام برای کاهش افراد آسیب دیده از مواد مخدر در سطح جامعه ورود کنند تا از این طریق آسیبهای اجتماعی مهار شده به حداقل برسد.

به گزارش صبح مشهد، حسن جعفری روز دوشنبه در “کارگاه آموزشی مصاحبه انگیزشی” ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در مشهد برنامه ریزی دقیق برای مهار آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد مخدر را عامل اصلی کاهش مشکلات در این حوزه ذکر و بیان کرد: تشکیل سازمانهای مردم نهاد در حوزه اطلاع رسانی مضرات مواد مخدر می‌تواند نقش مهمی در کاهش مشکلات اجتماعی ایفا نماید.

وی همچنین “طلاق، اعتیاد و سرقت” را عمده ترین مشکلات اجتماعی در خراسان رضوی ذکر و بیان کرد: همگان باید برای مهار و کاهش این آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند. اعتیاد یک چالش اجتماعی قابل مهار محسوب می‌شود لذا یاریگران در این حوزه می‌توانند نقشی مؤثر برای آگاهی بخشی زنان، نوجوانان و جوانان که بیشتر مورد آسیب قرار دارند ایفا کنند.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: هم اینک تنها ۲۰ درصد از افرادی که برای بهبود به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند پاک می‌شوند که آمار خوبی نیست و باید مورد آسیب شناسی قرار گیرد. برنامه ریزی شده تا با همکاری یاریگران حوزه آسیب‌های اجتماعی در خراسان رضوی شمار معتادان بهبود یافته تا ۴۰ درصد افزایش یابد.

وی ادامه داد: همچنین بهره گیری مناسب و مؤثر از فضای مجازی می‌تواند برای روشنگری افراد آسیب پذیر در حوزه آسیب‌های اجتماعی مفید باشد. خراسان رضوی این قابلیت را دارد که در امر مبارزه با مواد مخدر به ویژه پیشگیری و درمان اعتیاد الگویی خوب برای دیگر استان‌های کشور باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی نیز در این کارگاه آموزشی گفت: هم اینک ۷۵۰ نوع مواد مخدر صنعتی و روانگردان در کشور وجود دارد که با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی می‌توان خطرات آن را برای عموم افراد جامعه به ویژه در سطح خانواده تصویرسازی کرده و بازگو نمود.

محمدحسن جهان افزود: بر همین اساس برنامه ریزی شده ۴۵ مشاور و مددکار حوزه آسیب‌های اجتماعی با مراجعه به مناطق حاشیه شهر مشهد نسبت به آگاهی بخشی فراد در معرض خطر اقدام کنند. این افراد که آموزش‌های تخصصی را در این زمینه فرا گرفته‌اند می‌توانند در کاهش مشکلات ناشی از آسیب‌های اجتماعی به ویژه در مناطق حاشیه تأثیرگذار باشند.

وی گفت: در چارچوب برنامه ریزها و اقدامات مناسب مشهد می‌تواند با کمک تشکلهای مردم نهاد از هرگونه آسیب اجتماعی پاکسازی شود.

دو هزار و ۱۱۲ معتاد متجاهر ظرف دو ماه اخیر از سطح شهر مشهد جمع آوری شده‌اند. یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت سه و نیم میلیون نفری مشهد در حاشیه این کلانشهر سکونت دارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن