اسلاید شوشهری

آژیر قرمز دلتای هندی در مشهد!

کد خبر : 41333

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا(ع): مطمئن باشید تا حدود ۱۰ روز دیگر مشهد نیز قرمز خواهد شد.

صبح مشهد– رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد با بیان این که گونه هندی ویروس کرونا موسوم به دلتا در مشهد درحال انتشار است، اظهار کرد: سرعت انتشار این ویروس بسیار بالاست و بسیار سریع‌ فرد را بدحال می‌کند.

رزیتا خداشاهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گونه دلتا همان نوع هندی کروناست که در ماه اخیر در هند گزارش شد. این نوع ویروس مرگ و میر، سرایت و انتقال بسیار بالایی دارد.

وی افزود: از ماه گذشته که کشور ما از نظر شیوع ویروس کرونا قرمز اعلام و این نوع ویروس گزارش شد، در همان زمان هم انتظار می‌رفت که این ویروس به‌زودی در کل کشور منتشر شود. خداشاهی تصریح کرد: متاسفانه این ویروس در کل کشور ما منتشر شده و به تازگی اطراف تهران نیز قرمز اعلام شده است، بسیاری از شهرهای ایران نیز قرمز اعلام شدند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد با بیان این که گونه هندی ویروس کرونا موسوم به دلتا در مشهد درحال انتشار است، تاکید کرد: سرعت انتشار این ویروس بسیار بالاست، این نوع ویروس بسیار سریع‌تر فرد را بدحال می‌کند و علایم آن همانند نوع‌های قبلی خود است. هر بیماری که ویروس جهش یافته هندی در بدن او باشد، می‌تواند حداقل ۱۲ نفر را بیمار کند.

عضو هیئت علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که مرگ و میر در کرونا به عوامل مختلفی مربوط می‌شود، افزود: یکی از عوامل آن، نوع ویروس بوده و عوامل دیگری مانند دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی، سهل انگاری، ربط دادن علایم آن به سرما خوردگی، حساسیت فصلی و… نیز در فوت فرد مبتلا اثرگذار است. متاسفانه افرادی باوجود این که علایمی شبیه سرماخوردگی، حساسیت فصلی، سینوزیت و… دارند، در جمع‌ها حاضر می شوند و تعداد زیادی از مردم را مبتلا می‌کنند.

وی تاکید کرد: هم اکنون ما دیگر سرماخوردگی، حساسیت فصلی، سینوزیت و… نداریم و این را بارها اعلام کرده‌ایم. رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد در خصوص وضعیت فعلی مشهد نیز گفت: وقتی در کشور یک شهر از نظر شیوع، قرمز اعلام می‌شود، افراد نباید هیچ‌وقت احساس امنیت کنند، شاید هنوز مشهد قرمز نشده باشد، اما مطمئن باشید که تا حدود ۱۰ روز دیگر مشهد نیز قرمز خواهد شد. آمار مبتلایان به کرونا در مشهد افزایش داشته و آمار مبتلایان بستری در آی‎‌سی‌یو نیز روند نزولی نداشته و افزایش یافته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن