اجتماعیستون اصلی

آماده‌باش کامل شهرداری مشهد برای خدمت‌رسانی عملیات زمستانه

کد خبر : 8328

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد از آماده‌باش کامل شهرداری برای بارش برف و باران خبر داد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، خلیل‌الله کاظمی در خصوص صدور اطلاعیه‌ای از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر نفوذ سامانه ناپایدار جوی به استان گفت: با عنایت به پیش‌بینی احتمال بارش برف در روزهای پایانی هفته و برودت هوا پیش‌بینی تمهیدات لازم به منظور مقابله با مشکلات احتمالی صورت گرفته است.
وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ۵۶۰۰ نیروی کارگری شاغل در بخش خدمات شهری با تجهیزات کامل زمستانه آماده‌باش هستند.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: از جمله تعداد ۲۷۶ دستگاه ماشین‌آلات اعم از ۱۰۰ دستگاه برف‌روب معابر اصلی، ۱۰۵ دستگاه برف روب معابر فرعی، ۲۶ دستگاه نمک‌پاش مکانیزه و ۳۵ دستگاه تانکر جمع‌آوری آب‌های سطحی با برنامه کامل کاری اعم از مسیر عملیات، مشخصات راننده و… آمادگی کامل به منظور حضور در عملیات برف‌روبی و فاز اجرایی به‌کارگیری شده‌اند.
کاظمی تصریح کرد: ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات روباز به منظور به کارگیری در نمک‌پاشی دستی و همچنین جمع‌آوری و حمل برف در صورت نیاز پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به ارتباط مداوم با مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی استان گفت: وضعیت آب و هوا و پیش‌بینی میزان و نوع بارش، حداقل دمای سطح زمین، شدت وزش باد و… به طور پیوسته رصد می‌گردد و براساس همین پیش‌بینی‌ها از روز پنجشنبه تا پایان عملیات میزان امکانات لازم وارد مرحله اجرایی عملیات می‌گردد.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: مقرر شده کلیه موتور پمپ‌ها، دستگاه‌های نمک‌پاش، بیل‌های برف‌روب، باکس‌های شن و نمک، دریچه‌ها و کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی، موتورهای دیزل و سایر امکانات مورد بازبینی، شارژ و تست قرار گیرد تا در صورت لزوم از آنها بهره‌برداری شود.
کاظمی با تاکید بر نکاتی از شهروندان خواست تا از تردد در اطراف آبنماها، سطوح فضای سبز خودداری کنید چرا که این امر باعث لگدمال شدن و تخریب فضای سبز شهر خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا داریم با برف تکانی درختان مقابل منازل و واحدهای تجاری خود، به نحوی که به درختان آسیبی وارد نشود شهرداری را در خدمت‌رسانی بهتر یاری کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن