دانش و فناوری

سه دستاورد شرکتهای فناور آستان قدس رضوی در مشهد رونمایی شد

کد خبر : 41272

سه محصول جدید فناورانه و دانش‌بنیان بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی روز شنبه با حضور تولیت این آستان رونمایی شد و نمایشگاه دستاوردهای فناورانه و دانش بنیان آستان قدس رضوی نیز در مشهد گشایش یافت.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا پهپاد سمپاش کشاورزی و جدیدترین کیت‌های استخراج ژنوم ویروسی، به عنوان ۲ دستاورد جدید فناورانه که با همکاری و پشتیبانی شرکت صنایع پیشرفته رضوی از شرکت های دانش بنیان به مرحله تولید رسیده است و همچنین تازه ترین دستاورد دانش بنیان موسسه بذر و نهال رضوی در عرصه تولید بذرهای هیبریدی دیگر محصول رونمایی شده امروز بود.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و آمار بالای ابتلا به این ویروس در سطح کشور و نیاز مبرم به کیت های تشخیص، شرکت صنایع پیشرفته رضوی طراحی، بهینه سازی و تولید کیت استخراج ژنوم ویروسی را در دستور کار قرار داد و تولید انبوه این محصول دانش بنیان را با همکاری شرکت سیمرغ داروی دماوند آغاز کرد.

این کیت تشخیص، ژنوم ویروسی اعم از RNA و DNA را از نمونه های مختلف زیستی همچون خون، پلاسما، سرم و دیگر موارد یا نمونه های بافتی جامد استخراج می کند. استفاده از کیت‌ها برای تشخیص انواع ویروس های کرونا، ایدز و بسیاری از بیماری های عفونی دیگر کاربرد دارد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در مراسم رونمایی از این دستاوردها گفت: هم اینک ۶۶ طرح در شرکت‌های دانش بنیان و فناور این آستان در مرحله تولید آزمایشی قرار دارد.

مالک رحمتی افزود: در موضوع اقتصاد دیجیتال هم که از مطالبات رهبر معظم انقلاب است اقدامات خوبی آغاز شده است همچنین ۹۷ درصد بذرهای کشاورزی کشور وارداتی است و با توجه به تاکید تولیت آستان قدس رضوی در خصوص تولید بذر و تامین نیاز کشور و همچنین تولید بر پایه عنصر علم و دانش اقدامات بسیار خوبی در این مورد انجام شده است و بر اساس سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی، اقدامات اقتصادی ما در مسیر اقتصاد مقاومتی است.

امروز همچنین نمایشگاه دیگر شرکت های فناور بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی نیز گشایش یافت.

سامانه جامع خدمات کسب و کار و پیشه، اخذ پروانه تولید ۲ محصول جدید دارویی، تولید فیلم و تجهیزات سرم، طرح بازچرخانی تجهیزات پزشکی، گلخانه های کوچک مقیاس، اسباب بازی ویونا، سریال پویانمایی افسانه هفت جنگل، تولید آرد مخصوص بیماران سلیاکی، تولید پودر آلومینیوم برای استفاده در صنعت ساختمان، تولید نهال روی پایه‌های رویشی، مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه تولید مبدل‌های حرارتی، از طرح های به نمایش در آمده در این نمایشگاه است.

نمایشگاه دستاوردهای فناورانه و دانش بنیان آستان قدس رضوی، در محل موسسه بذر و نهال آستان قدس رضوی، رو به روی درب خروجی بیمارستان رضوی برپا شده و در هفته جاری میزبان علاقه مندان به بازدید از این محصولات دانش بنیان است.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن