زندگی

۴ دیدگاه مخرب خانم‌ها درباره شوهرشان

کد خبر : 41243

بعضی از خانم‌ها قبل از ازدواج یا حتی در شروع زندگی مشترک، دیدگاه‌ها و نظراتی درباره شوهرشان دارند که گاه از تجربه افراد دیگر سرچشمه می‌گیرد و گاه تخیلات و پرورش یافته ذهن خودشان است. گاهی این ایده‌ها و نظرات به بهبود زندگی کمک می‌کند و گاهی برای زندگی مشترک مخرب هستند؛ در ادامه چهار دیدگاه مخرب زنانه در زندگی مشترک را بررسی کرده‌ایم.

صبح مشهد– نویسنده : مارال مرادی | روزنامه‌نگار

۱- مردها لایق حمایت و ‌توجه نیستند
نمی‌گوییم که همه مردهای جهان، آن‌قدر منطق و انصاف دارند که همه حمایت‌ها و کمک‌‌های‌تان را درک کنند و همیشه آن‌ها را در ذهن داشته باشند اما می‌گوییم اگر با مردی شایسته ازدواج کرده‌ باشید، می‌توانید مطمئن باشید که او کوچک‌ترین همدلی‌های شما را می‌بیند و همیشه آن‌ها را در ذهنش نگه می‌دارد.

۲- شوهر خوب، بحث نمی‌کند
بسیاری از خانم‌ها، بحث و دعوا را نقطه پایانی خوشبختی‌شان می‌دانند. خیلی از آن‌ها به دلیل چنین تفکری اختلاف نظر‌شان را در دل‌شان نگه می‌دارند و می‌خواهند با سکوت‌شان جلوی بحث را بگیرند. یک زوج خوشبخت می‌توانند اختلافات‌شان را به راحتی با هم در میان بگذارند و حتی برای موضوعاتی که ارزش حیاتی برای‌شان دارد، بجنگند و پیروز شوند. یک زوج ایده‌آل روی یک خط صاف پرلبخند زندگی نمی‌کنند. آن‌ها به اختلاف نظر هم برمی‌خورند و گاهی از هم دلخور می‌شوند، اما تفاوت‌شان با دیگران این است که با هوشمندی از پس چنین مسائلی برمی‌آیند و به جای دلخوری‌های بی‌مورد، از این بحث‌ها درس می‌گیرند.

۳- همه مسئولیت‌های زندگی با مرد است
در بسیاری از خانواده‌ها، مسئولیت‌های مالی و بسیاری از وظیفه‌های دیگر بر عهده مردان است اما این موضوع نباید باعث شود که با بی‌خیالی، خودتان را به حاشیه ببرید و فقط ناظر تلاش‌های او باشید. قرار نیست شما مثل دیگران زندگی کنید بلکه می‌توانید با تفاهم و بدون ترس از قضاوت دیگران، در همه بخش‌های این زندگی سهیم شوید و تنها برای آرامش بیشتر و کمتر کردن تنش‌ها تلاش کنید.

۴- باید به خاطر من هرکاری بکند
درست است که عشق قدرت می‌آورد، اما قرار نیست از مرد زندگی‌تان، به دلیل عاشق شدن، یک فرد ضعیف و زیردست بسازید. بسیاری از زن‌ها گمان می‌کنند اگر مردی عاشق‌شان باشد، به خاطر آن‌ها همه پل‌های پشت سرش را خراب می‌کند و به هیچ چیز دیگری جز فرد مورد علاقه‌اش توجه نمی‌کند. بیشتر زن‌ها با چنین تفکری، همسرشان را در معرض آزمایش‌های سخت قرار می‌دهند و به او می‌گویند اگر مرا دوست داری، باید هرچه را که می‌خواهم، انجام دهی اما واقعیت این است که چنین مردی، یک مرد عاشق نیست بلکه فردی ضعیف، بی‌پناه و منفعل است. یک عاشق واقعی هرگز به خاطر حسش از اصول و منطقش نمی‌گذرد بلکه سعی می‌کند حسش را با عقلانیت همراه کند و از این راه به پیشرفت بهتر آن کمک می‌کند.

در تهیه این مطلب از سایت «میگنا» کمک گرفته شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن