اخبار مهم

دیوار مرگ در پروژه شهری مشهد قربانی گرفت

کد خبر : 41239

وقوع حادثه در یک پروژه در حال احداث شهری در مشهد یک کشته و یک مصدوم به جا گذاشت.

 خراسان نوشت: پیش از ظهر دیروز وقوع حادثه در پروژه در حال احداث بازوی چهارم پل مصلای مشهد به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اطلاع داده شد.

بلافاصله پس از اعلام این حادثه، آتش نشانان به محل حادثه واقع در انتهای خیابان پانیذ اعزام شدند.
با حضور نیروهای امدادی در محل مشخص شد که در پی ریزش ناگهانی دیواره خاکی سمت راست پروژه در حال احداث بازوی چهارم پل مصلی در انتهای خیابان پانیذ مشهد، دو نفر زیر آوار گرفتار شده اند.

یکی از این افراد موفق می شود به سرعت پای خود را که زیر آوار قرار گرفته بوده، آزاد کند و از زیر آوار خارج شود، اما همچنان از سرنوشت فرد محبوس دیگر خبری نبود.
در حالی که پیش از رسیدن آتش نشانان، عوامل پروژه با بیل مکانیکی شروع به عملیات آواربرداری کرده بودند، با حضور آتش نشانان و ارائه مشاوره های لازم، کار عملیات آواربرداری به وسیله بیل مکانیکی ادامه پیدا کرد تا پس از دقایقی نفس گیر، فرد محبوس دوم از زیر آوار خارج شد.

با تحویل وی به نیروهای اورژانس حاضر در محل مشخص شد،متاسفانه وی جان خود را از دست داده است.
هنوز مشخص نیست به چه دلیل این حجم آوار در این پروژه شهری اتفاق افتاده است.
در این عملیات نیروهای هلال احمر نیز حضور داشتند.

اعزام ۲ آمبولانس به محل حادثه
مسئول روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم درباره این حادثه به خراسان گفت: ساعت ۱۰ و ۵۳ دقیقه صبح دیروز و بلافاصله پس از اعلام خبر ریزش آوار در انتهای خیابان پانیذ مشهد، از سوی آتش نشانی به اورژانس ،تکنسین های اورژانس به همراه دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. محمدعلیشاهی افزود: با رسیدن نیروهای اورژانس به محل مشخص شد دو مرد حدود ۴۰ و ۵۰ ساله دچار حادثه شده اند که مرد حدود ۵۰ ساله در محل حادثه جان خود را از دست داده بود.

وی ادامه داد: مصدوم ۴۰ ساله نیز بلافاصله با آمبولانس به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد منتقل شد که وضعیت وی مناسب اعلام شده است.

توضیحات معاون عمران شهردار مشهد
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد هم شب گذشته در گفت وگو با خراسان درباره این حادثه اظهار کرد: در آن منطقه تقاطع مصلی و شهرک شهید رجایی در حال احداث است که باعث دسترسی شهرک شهید رجایی به پل مصلی و حرم رضوی می شود.

خلیل ا… کاظمی افزود: آن جا تقاطعی بین ریل راه آهن و جاده در حال احداث است که در محل احداث تقاطع، زمانی که پیمانکار درحال خاک برداری دیواره ها بوده است، یک دیواره ریزش می کند و سه نفر که پایین حضور داشتند، دچار مشکل می شوند که دو نفر نجات پیدا می کنند و متاسفانه یک نفر نیز جان خود را از دست می دهد.

خلیل ا… کاظمی علت وقوع این حادثه را ریزش دیوار اعلام کرد و افزود: ارتفاع دیوار آن جا در حد ۳-۴ متر است و شاید نیاز به ایمن سازی چندانی نداشته و ریزش ناگهانی اتفاق افتاده است، اما این که پیمانکار باید چه تمهیداتی را می اندیشید، کارشناسان در حال بررسی هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن