اخبار مهماستانیورزشی

در نشست خبری هیئت ورزش‌های همگانی استان مطرح شد: خراسان رضوی جزو ۳ هیئت برتر کشور/ ۱۵۰۰باشگاه در سطح مشهد فعال هستند

کد خبر : 16362

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی پرداختن به حاشیه شهر و ایجاد اماکن ورزشی در این مناطق را از ملزمات هیئت دانست و گفت: ما تنها با نیروهای مسلح در تعامل نیستیم، با شهرداری، آستان قدس و دیگر نهادها نیز در ارتباط هستیم.

به گزارش صبح مشهد، رضا آذریان در نشست خبری ظهر امروز که در سالن اجتماعات اداره کل ورزش وجوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وظایف هیئت همگانی ایجاد نشاط و شادابی برای مردم است، درسطح کشور جایگاه خوبی داریم و جزو ۳ هیئت برتر کشور شدیم، استاندار خراسان رضوی به‌عنوان سفیر ورزش‌ همگانی انتخاب شد.

وی افزود: برای گسترش ورزش همگانی سه فاکتور اصلی لازم است اولین فاکتور ایجااد انگیزه است که با برنامه ریزی و تعامل با ارگان‌های می‌توانیم به این هدف نزدیک شویم دومین موضوع فرهنگ‌سازی است که با در نظر گرفتن و عملی شدن این فاکتور ورزش را به‌عنوان یک اولویت در زندگی مردم تبدیل می‌کنیم و قطعا تاثیرات زیادی برزندگی عموم  مردم جامعه می‌گذارد و آخرین فاکتور بسترسازی و ایجاد تجهیزات برای همه مردم است.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی خراسان رضوی تصریح کرد: در تفاهم نامه‌ای که با شهرداری نوشتیم و بنا به دستور العمل فدراسیون به‌دنبال نهادینه شدن استفاده از اماکن ورزشی و ورزش کردن است، هر زمانی که شهروندان بدون خودرو منزل تا محل کار خود را پیاده یا با دوچرخه بپیمایند می‌توان زمان ورزش محسوب کرد.

آذریان عنوان کرد: در پارک‌های سراسر استان وسایل ورزشی قرار داده‌ایم و ۲۸کمیته‌ در سطح خراسان رضوی به‌طور گسترده‌ای فعال هستند وبیشتر فعالیت به بانوان اختصاص دارد، در سال گذشته با ایجاد هیئت ورزش همگانی در جوین، زاوه، جغتای و شهر جدید گلبهار در تمامی شهرستان‌ها هیئت همگانی فعال داریم.

وی خاطرنشان کرد: تعامل خوبی با دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش برقرار کردیم و در طول سال کلاس‌های آموزشی برای دانشجویان برگزار کردیم، در میان هیئت‌های ورزشی بهترین هیئت در زمینه اشتغال‌زایی هستیم، با کمترین هزینه مربیان را آموزش می‌دهیم و با مشغول شدن آنها در باشگاه‌ها درآمدهای قابل توجهی بدست می‌آورند.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی از برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران درسال ۹۶ خبر داد و گفت: بیش از ۵۸ مدال طلا، ۱۶نقره و ۲۲برنز سهم ورزشکاران خراسانی در سال گذشته بوده است که فردا طی مراسمی از برترینهای هیئت و مدال‌آوران تجلیل به‌عمل می‌آوریم.

آذریان بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که مورد استقبال عموم قرار گرفته است سه‌شنبه‌های بدون خودرو است، در اولین سه‌شنبه دوچرخه‌سواران را به پایگاه انتقال خون بردیم و عمل شایسته‌ای صورت گرفت، اما همچنان بانوان برای استفاده از دوچرخه در سطح شهر دچار مشکلاتی هستند که امیدواریم هرچه سریع‌تر برطرف شود.

وی افزود: از دیگر برنامه‌هایی که در سطح کشور بی‌نظیر بود می‌توان به همایش صبح نشاط در شهر جدید گلبهار اشاره کرد که هنوز در فدراسیون از بهترین برنامه صبح نشاط در این شهر یاد می‌شود.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی بیان کرد: در زمینه آموزشی در سال گذشته کلاس مربیگری درجه دو را برگزار کردیم و امسال کلاس مربیگری درجه یک ر ا برای اولین بار در خراسان رضوی برگزار خواهیم کرد.

آذریان یکی از اهداف هیئت را گسترش ورزش در حاشیه شهر عنوان کرد و افزود: بیشترین همایش‌ها و برنامه‌های ورزشی را به  حاشیه شهر اختصاص دادیم و ورزشکاران قابل توجهی را سامان دهی کردیم، با ایجاد باشگاه‌ در این مناطق تحول چشم‌گیری را شاهد بودیم.

وی گفت: تنها با نیروهای مسلح در ارتباط نیستیم و تمام ارگان‌ها را در نظر داریم اما حضور من در این هیئت سند تحولی امضا شد که باعث مقاومت جسمی سربازان است که جزو نیاز های اصلی محسوب می‌شود اما تمام تمرکزمان براین موضوع نیست، در چند شهرستان رئیس شورای آن شهر را به عنوان رئیس هیئت شهرستان انتخاب کردیم تا بیشتر از فضاهای شهری استفاده کنیم.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی ادامه داد: مسئول کمیته نهادها و سازمان‌ها را یکی از بسیجیان را منصوب کردیم این کار باعث شد تا با برقراری ارتباط تمام بسیجیان ارگان‌ها پای کار آیند، همچنین برای جلوگیری از موازی کاری با شهرداری جلساتی را برگزار کردیم.

۱۵۰۰باشگاه در سطح مشهد فعال هستند

دبیرهیئت ورزش‌های همگانی هم از فعالیت ۱۵۰۰باشگاه در سطح مشهد خبردادو گفت: با باشگاه‌های که اقدام به فروش دارو و مکمل غیر مجاز می‌کنند برخورد می‌شود.

احمد صالح‌نژاد در درخصوص فعالیت بانوان در این هیئت اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد از رشته‌های باشگاهی تحت پوشش ورزش‌های همگانی هستند و بیشترین فعالیت هیئت ورزش‌های همگانی به بانوان اختصاص دارد و بیشترین فعالیت آنها نیز در باشگاه ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: بیشتر رشته‌های باشگاهی جدید الورود هستند و مربیان ورزشی کمی در آن بخش‌ها داریم، بیش از ۱۵۰۰ باشگاه در سطح مشهد فعال هستند و ۳۰۰ باشگاه در سال گذشته که بعضا از قبل فعالیت داشتند ثبت شدند، هیئت مشهد به‌طور مرتب از این باشگاه‌ها بازررسی می‌کند و با باشگاه ‌های متخلف برخورد می‌شود، در سال گذشته باشگاه‌هایی داشتیم که به فروش دارو ومکمل های غیر مجاز می‌پرداختند که پلمپ شدند.

دبیر هیئت ورزش‌های همگانی تصریح کرد: اینکه در هیئت ورزش‌های همگانی مشکلاتی است واقعیت دارد و ما آن را پذیرفتیم ارزیابی‌هایی که صورت می‌گیرد آیتم‌هایی که فدراسیون مشخص می‌کند با آنچه که باید در واقعیت ببینیم متفاوت است بزای رفع نیاز واقعی اجتماع عزم ملی و زیر ساخت‌های زیادی لازم است که فراهم شود.

صالح‌نژاد بیان کرد: در بعضی از خیابان‌ها به‌سختی می‌توان عبور کرد و بیشتر فضاهای موجود تک رشته‌ای هستند در این میان کم هزینه‌ترین رشته پیاده‌روی است، و درسطح استان تنها ۲۰ درصد از مردم استان ورزش می‌کنند و باید در سال ۹۷ این رقم را تا۵۰ درصد افزایش دهیم، شاخص ورزش همگانی در کشور ۳نوبت به مدت ۴۵ دقیقه در هفته است.

وی درخصوص شهریه باشگاه‌ها عنوان کرد: برای تمام باشگاه‌ها نرخ مصوب اعلام می‌شود که باشگاه‌ها تنها موظف به دریافت همان مقدار هستند، در بعضی از باشگاه‌ها کمتر از این مبلغ را دریافت می‌کنند و در برخی بیش از این اندازه دریافت می‌کنند، ما با باشگاه متخلف برخورد می‌کنیم اما نرخ استفاده از وسایل متناهی و با توافق صاحب باشگاه و ورزشکار است.

دبیر هیئت ورزش‌های همگانی ادامه داد: تعداد باشگاه‌های مشهد بسیار اشباع شده است و قانونی تحت عنوان اینکه دیگر مجوزی صادر نشود در حال حاضر نداریم و این امکان پذیر نیست اما برآنیم که این موضوع را در سطح منطقه‌ای کنترل کنیم.

صالح‌نژاد تاکید کرد: هیچ درآمدی از باشگاه‌ها نداریم و هزینه‌های زیادی صرف بازرسی و کنترل باشگاه‌ها می‌شود اگر اتحادیه ‌باشگاه‌داران تاسیس شود خیلی از این مشکلات حل خواهد شد، سطح کلاس‌های باشگاه خراسان رضوی در کشور بالاست و جزو برترین‌ها هستیم.

وی گفت: سال گذشته اولین دوره استعدادیابی را در استان انجام دادیم و در سال جاری قطعا برای شروع ورزش از سن پایین برنامه خواهیم داشت، و مبلغی به هر استان که کمیته همگانی دارد از سوی فدراسیون واریز می‌شود که این به همگانی کرد ورزش و رفع برخی از مشکلات کمک زیادی می‌کند.

دبیر هیئت ورزش‌های همگانی افزود: با صحبت‌هایی که با آستان قدس داشتیم قرار براین شد در برخی از باغات آستان قدس باغ‌راه ساخته شود این باغات بیشتر در حاشیه شهر خواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن