شهری

سرپرست گردشگری سلامت علوم پزشکی مشهد:

۱۴ بیمارستان مشهد مجوز گردشگری سلامت دارند

کد خبر : 41204

سرپرست گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۴ بیمارستان در شهر مشهد مجوز گردشگری سلامت (آی. پی. دی) دارند که از این تعداد چهار بیمارستان دولتی و بقیه خصوصی هستند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، داوود خوش‌شکن افزود: بیمارستان‌های طالقانی، اکبر، قائم (عج) و امام رضا (ع) زیر پوشش این دانشگاه مجوز گردشگری سلامت دارند و می توانند این گونه بیماران را پذیرش کنند.

وی اظهار کرد: علاوه بر این سه مرکز جراحی محدود و هشت درمانگاه تخصصی در بخش خصوصی، مجوز پذیرش بیماران خارجی را در قالب گردشگر سلامت دارند. سرپرست گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیشتر گردشگران سلامت مشهد را مراجعانی از کشورهای افغانستان، ترکمنستان، عراق، بحرین، کویت، سوریه و عمان تشکیل می دهند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با سرمایه انسانی متخصص و فوق تخصص ماهر و شایسته که بیش از ۱۶ نفر از اعضای هیئت علمی آن جزو یک درصد دانشمندان پر ارجاع جهان هستند، از توانمندی بالایی در حوزه جذب گردشگر سلامت برخوردار است.

خوش‌شکن ادامه داد: گردشگری به صورت عام یکی از صنعت‌های پردرآمد است که اگر برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی صورت گیرد، می توان آن را به یکی از منابع درآمدزایی کشور تبدیل کرد همان طور که کشور ترکیه با بهره‌گیری از این صنعت به شرایط مطلوبی در حوزه اقتصادی دست یافته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن