شهری

اردوهای جهادی غبار محرومیت از حاشیه شهر مشهد می‌زدایند

کد خبر : 41189

حضور پزشکان بدون مرز در حاشیه شهر مشهدمقدس رنگ و بوی جدیدی در این مناطق ایجاد کرده است.

به گزارش صبح مشهد، حضور گروه جهادی “پزشکان و پرستاران بدون مرز” در حاشیه شهر مشهد و شهرک شهید رجایی همزمان در راستای لبیک گویی به فرمان مقام معظم رهبری شور و شوق و امید زیادی را در بین مردم محروم ایجاد کرد.

سیدامیر طباطبایی سرپرست گروه جهادی پزشکان و پرستاران بدون مرز مشهد در حاشیه این اردوی جهادی اظهار داشت: این اردوی جهادی با هدف ارائه خدمات رایگان درمانی و پزشکی به اهالی منطقه شهرک رجایی در حاشیه شهر مشهد برگزار شده است.

وی تأکید کرد: در این اردوی یک روزه، تیمی از پزشکان متخصص و پرستاران با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به بیماران مراجعه‌کننده خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی لازم را ارائه می‌دهند.
مشهد
طباطبایی با برشمردن موارد معاینه بیماران محروم در این منطقه کم برخوردار، ابراز کرد: در این اردوی جهادی ۴۷مورد ویزیت عمومی، ۲۷ مورد ویزیت تخصصی زنان و زایمان،۱۱ مورد انجام پاپ اسمیر،۳ مورد ارجاعات فوق تخصصی،۱۸ مورد ارجاعات پاراکلینیک،۹ مورد ارجاعات آزمایشگاهی انجام شد و همچنین ۱ مورد بیمار دیابتی ۲۶ساله و ۱ مورد بیمار قلبی ۳۴ساله نیز شناسایی شدند.

وی با اشاره به این نکته که موارد خاص و بیماران نیازمند به درمان‌های تکمیلی به مراکز درمانی شهر مشهد ارجاع داده می‌شوند، اضافه کرد: به همه بیماران ویزیت شده به تعداد ۸۰ مورد به صورت کاملاً رایگان دارو تحویل داده شد. همچنین لوازم بهداشت فردی از جمله ماسک و بسته‌های نبات متبرک رضوی نیز در این روستا توزیع شد.

این مقام مسول نکته جالب این اردو را حضور متخصصین لبنانی، عراقی و افغانستانی در کنار دیگر خادمین سلامت جهت ارائه خدمات در اردو می‌داند.

این قبیل اردوها به صورت متعدد در روزها و ماه‌های اخیر برپا شده است و پزشکان بدون مرز با برپایی این اردوها تلاش می‌کنند غبار محرومیت را از این مناطق بزدایند.

منبع: تسنیم

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن