شهرییادداشت روز

رییس شورای مشهد: رد صلاحیت‌ها مغایر با دغدغه مشارکت حداکثری رهبری است

کد خبر : 40620

رییس شوای اسلامی شهر مشهد گفت: رد صلاحیت داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهر مشهد با دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب درباره لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مغایرت دارد.

صبح مشهد– محمدرضا حیدری روز دوشنبه در صد و سی و یکمین نشست علنی شورای شهر مشهد اظهار داشت: از افرادی که خود را مقید به تبعیت از رهبر معظم انقلاب می دانند، انتظار می رود در خصوص بحث نظارت فضا را باز کنند تا جریانات مختلف بتوانند اظهار نظر و مشارکت کرده و مردم با انتخاب کسانی که نزدیک به سلیقه خود می دانند، در انتخابات حضور پیدا کنند و به تبع آن امید و اعتماد برای همه اقشار در ایام انتخابات فراهم شود.

وی گفت: در این شرایط مهم و حساس که کشور با انواع تهدیدات مواجه است، باید تا فرصت باقی است زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود و شاهد حضور افراد توانمند و باسابقه این شورا و سایر نیروهای توانمند در عرصه انتخابات باشیم.

رییس شورای شهر مشهد گفت: قبلا دغدغه های خود را بابت رد صلاحیت سه عضو فعال، شاخص و کارآمد این شورا برای حضور در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر اعلام کرده و درخواست کرده بودیم تا دلسوزان ورود کرده و جلو برخوردهای سلیقه ای را بگیرند، که البته در دوره تجدید نظر هیات نظارت بر انتخابات امیدواری هایی ایجاد کرد اما باز هم شاهد بودیم این سه عضو شاخص تایید صلاحیت نشدند، اما باز هم امیدواریم که در بررسی صلاحیتها در سطح کشوری، این افراد تایید شوند.

حیدری همچنین با گرامیداشت روز جهانی روابط عمومی اظهار داشت: از خدمات و زحمات روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری مشهد تشکر می کنیم که خدمات و فعالیت این نهادها را به اطلاع افکار عمومی می رسانند و از سوی دیگر کمبودها را نیز به مدیران منتقل می‌کنند.

وی ادامه داد: روابط عمومی شورا و شهرداری باید رسالت ایجاد احساس امید و اثرگذاری بر نظر مردم در انتخاب آنها را مدنظر داشته باشند، لذا باید در انعکاس عملکرد شورای شهر و مدیریت شهری به مردم اهتمام ورزند.

حقوق فلسطینیان به رسمیت شناخته شود

رییس شورای شهر مشهد همچنین با محکوم کردن تجاوزات خونین رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: در یک هفته حدود ۲۰۰ نفر از ساکنان غزه از جمله شماری از زنان و کودکان بی گناه شهید شده و جمع زیادی نیز مجروح شدند اما متاسفانه نهادهای بین المللی هنوز نتوانسته اند رژیم صهیونیستی را مجاب به آتش بس کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: برای پایان دادن به مشکلات فلسطین، هیچ راهی جز به رسمیت شناختن حقوق فلسطینیان وجود ندارد و در این راه ملت ایران از ابتدا در حمایت از ملت فلسطین پیشگام بوده است.

رییس شورای شهر مشهد به افتتاح اخیر “تقاطع غیرهمسطح زندگی” در منطقه کم برخوردار مشهد اشاره و بیان کرد: هنگام افتتاح این طرح می شد شوق و سپاسگزاری مردم را از بهره برداری این طرح در راستای توسعه عدالت محور شهر، دید.

حیدری گفت: این طرح تاثیرات مختلفی در موضوع ترافیک و حمل و نقل منطقه ایجاد خواهد کرد و به زودی شاهد افتتاح پروژه های دیگر با رویکرد توسعه عدالت محور در مناطق کم برخوردار مشهد خواهیم بود.

شهرداری در قبال حفظ آبروی مدیران مسوول است

رییس شورای شهر مشهد خواستار اعمال رویکرد متوازن و چند ساحتی توسط مدیریت شهری شد و گفت: این رویکرد باید در همه بخشها از جمله در موضوع منابع انسانی شهرداری نیز اعمال گردد. مشکل تعیین تکلیف منابع انسانی در شهرداری ها مساله ای ملی است و هنوز مساله جذب، استخدام و تبدیل وضعیت کارکنان این نهاد رفع نشده است.

حیدری افزود: اگر چه خدمات رفاهی و درمانی به ویژه بیم تکمیلی درمان برای کارکنان شهرداری در حد توان برقرار شده است، اما اکنون شاهد وقوع اقدام خلاف عرف و مغایر با رویه های متعارف طی سالهای گذشته در خصوص منابع انسانی شهردای هستیم.

وی ادامه داد: شهرداری در قبال حفظ اعتبار و آبروی مدیران این حوزه مسوولیت دارد و لازم است رویه های نامتعارف را کنترل کرده و امنیت خاطر را برای همه پرسنل ایجاد کند.

مجموعه ای مسوولیت اکران‌های شهری مشهد را برعهده بگیرند

رییس شورای شهر مشهد به حساسیت موضوع اکرانها و تبلیغات در سطح شهر مشهد اشاره کرد و گفت: به دلیل اهمیت این حوزه و لزوم پرهیز از بروز اتفاقات ناگوار در این بخش، خواستار تشکیل کمیسیون تخصصی با حضور صاحبنظران این بخش هستیم تا مسوولیت تصمیم های اتخاذ شده در حوزه اکران های شهری را برعهده بگیرند.

حیدری ادامه داد: گاهی اتفاقاتی در این بخش روی می دهد که نه شورا و نه مدیران شهری از آن اطلاعی ندارند و از طرفی تاکید می‌کنیم با توجه به حساسیت های موجود و شرایط انتخابات لازم است ملاحظاتی در این بخش انجام شود.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن