شهری

خراسان رضوی هیچ کمبودی بابت دز دوم واکسن اسپوتنیک ندارد

کد خبر : 41160

دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با ورود محموله جدید واکسن، هم‌اکنون هیچ کمبودی بابت تزریق نوبت دوم واکسن اسپوتنیک روسی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی وجود ندارد.

به گزارش صبح مشهد، دکتر حمیدرضا رحیمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب دومین مرحله تزریق واکسن اسپوتنیک ۹ هزار عدد واکسن به قطب ۹ کشور، شامل دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در استانهای خراسان رضوی، جنوبی و شمالی اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: سه هزار و ۳۰۰ دز از این واکسن های اسپوتنیک، ویژه نوبت دوم، سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.
وی در ادامه گفت: با ورود محموله جدید، تزریق دز دوم واکسن اسپوتینک به تازگی در استان خراسان رضوی آغاز شده است و از بابت تامین این واکسن برای دز دوم هیچ نگرانی نیست.

وی با بیان اینکه ایجاد فاصله زمانی تزریق واکسن کرونا بین نوبت اول و دوم تا دو ماه یا ۸ هفته مشکل‌آفرین نیست و اثربخشی آن را کاهش نمی‌دهد، افزود: طبق قول های داده شده دز دوم واکسن چینی سینوفارم نیز از هفته آینده در دسترس قرار می‌گیرد.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه این جمعیت توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت‌ حیدریه و دانشکده های علوم پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن