یادداشت روز

مدیرکل اسبق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مطرح کرد:

آیت الله رئیسی در موضوعات فرهنگی اولویت قائل است

کد خبر : 41132

مدیرکل اسبق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: امروز اگر در مسائل اقتصادی مشکلات جدی داریم بخش زیادی ناشی از نارسایی هایی است که در جریانات فرهنگی با آن روبه رو هستیم و امروز اگر جامعه با آسیب های اجتماعی روبه رو است باید ریشه آن را در مشکلات فرهنگی دنبال کنیم.

به گزارش صبح مشهد، سید سعید سرابی، کارشناس و فعال در حوزه فرهنگ و هنر، قرآن و عترت در گفت وگو با خبرنگار ستاد مردمی آیت الله رئیسی در خراسان رضوی اظهارداشت: همانطور که مستحضر هستند و برای عموم مردم نیز این موضوع تبیین شده مخصوصا در فرمایشات مقام معظم رهبری اصل مشارکت در انتخابات اصل بسیار مهمی است و شاید حتی مهمتر از انتخاب کاندیدایی خاص و تعلق فکری و جناحی به جریانات مختلف کاندیداها در درجه دوم مورد اهمیت است و اصل موضوع مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

وی افزود:همانطور که در فرمایشات مقام معظم رهبری و در فرمایشات بزرگان به کرات توجه شده، اصل مشارکت موضوعی است که تاثیر گذاری جدی در کشور خواهد داشت هم در بعد ملی و هم بین المللی، هر چه مشارکت بیشتری اتفاق بیفتد اقتدار بیشتری برای حاکمیت کشور محیا می شود و به طبع آن رئیس جمهوری که با مشارکت بیشتر مردم انتخاب شود رئیس جمهوری است که با اقتدار در زمینه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی می تواند تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد و به نظر می رسد در شرایط خاصی که کشور ما قرار دارد اصل مشارکت و حضور حداکثری مردم در جریان انتخابات که موید و تاکید کننده حاکمیت مردم سالاری دینی است مسئله بسیار مهمی است که در درجه اول اهمیت قرار دارد و به عنوان عنصر کوچکی از جامعه اسلامی از آحاد مردم دعوت می کنم که در انتخابات حضور داشته باشند.

سرابی تصریح کرد: در موضوع فرهنگی و اجتماعی اعتقاد داریم اساسی ترین مسئله جامعه امروز ما مسئله فرهنگی است و دیگر موضوعات به طبع موضوعات فرهنگی حاصل می شوند امروز اگر در مسائل اقتصادی مشکلات جدی داریم بخش زیادی ناشی از نارسایی هایی است که در جریانات فرهنگی با آن روبه رو هستیم و امروز اگر جامعه با آسیب های اجتماعی روبه رو است باید ریشه آن را در مشکلات فرهنگی دنبال کنیم.

کارشناس و فعال در حوزه فرهنگ و هنر، قرآن و عترت عنوان کرد: امروز اگر در جریان سیاسی موضوعاتی داریم ریشه در موضوعات فرهنگی دارد موضوعات فرهنگی اصل است و جدی ترین دغدغه کشور مسائل فرهنگی است و از این حیث در انتخاب کاندیداها باید در موضوعات فرهنگی دقت بیشتری داشته باشیم آنچه امروز موید است و می تواند در تصمیم گیری جریان انتخاب کاندیداها کمک کند باید دید برنامه کدام کاندیدا فرهنگ محور است و برای موضوعات فرهنگی اولویت قائل است و کارنامه هرکدام از کاندیداها در حوزه فرهنگی نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: جامعه فرهنگی و هنری، قرآنی، رسانه ومسجد باید رصد کنند کدام یک از کاندیداها دارای رزومه قوی تری درمقوله فرهنگی به معنای اولویت دادن در ساختارهای مدیریتی هستند. موضوع فرهنگ موضوع اولویت داری است و ما بیشتر تفاوت نگرش دولت ها را در دولت های گذشته دیدیم و اثر آن را در جریان فرهنگی کشور حس کرده ایم.

مدیرکل اسبق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در گذشته دولت هایی آمدند که برخی فرهنگ را به عنوان یک اولویت مد نظر قرار دادند صرف نظر اینکه چه نگرشی نسبت به مسائل و جریان فرهنگی داشتند. زمانی که موضوع فرهنگ از اولویت ها خارج شد نارسایی ها را دیدیم که به سبب آن سالها دچار پس رفت شدیم حتی اقتصاد ما را می تواند اقتصاد فرهنگ تشکیل دهد و فرهنگ ما می تواند متاثر بر اقتصاد، امنیت، سیاست باشد از این جهت باید بررسی کرد که کدام یک از کاندیداها برای موضوع فرهنگ اولویت قائل هستند.

سرابی گفت: با توجه به رزومه، سوابق فرهنگی و برنامه هایی که ارائه شد کاندیدای مورد نظر من ایت الله ریسی است که موضوع فرهنگ را در اولویت قرار دادند و در دوره های مختلفی که در آستان قدس و قوه قضائیه حضور داشتند نیز شاهد بودیم در راس اولویت های کاریشان مقوله فرهنگ نیز قرار داشت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن