شهری

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری:

کاشت بیش از۲۵۰۰ اصله درخت به شیوه روتبال/ مشهد یکی از کلانشهرهای پیشرو در زمینه روتبال درختان

کد خبر : 41084

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد، از کاشت بیش از ۲۵۰۰ اصله درخت به روش روتبال یا جابجایی درخت، بدون آسیب دیدن ریشه و تنه در سال گذشته در سطح کلانشهر مشهد خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد، سید علی اکبر انتظام با اعلام این خبر اظهار داشت: کاشت درختان به شیوه روتبال یکی از روش‌های مناسب به‌منظور منظرسازی در محیط‌های شهری است و در آن با استفاده از روشهای کاملاً علمی و دقیق، درختان بدون آسیب دیدن تنه و به همراه ریشه سالم و خاک اطراف آن از محل پرورش خارج شده و به محل جدید برای کاشت منتقل می شود.

وی ادامه داد: روش روتبال بیشتر مناسب درختان جوان و با قطر تنه کمتر از ۱۰ سانتی متر است و با استفاده از آن می توان در مدت زمان بسیار کوتاهی، به منظر سبز مورد نظر در محیط‌های شهری دست پیدا کرد.

انتظام با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون نیز بالغ بر ۵۰۰ اصله درخت به روش روتبال در سطح شهر کاشته شده است افزود: گونه های توت پیوندی، اقاقیا نرک و زبان گنجشک در صدر گونه‌هایی قرار دارند که با این روش در محیط‌های شهری و فضاهای سبز کاشته شده اند.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهرداری مشهد با اشاره به اینکه بیشتر گونه های کاشته شده به روش روتبال در حاشیه معابر اصلی و پروژه‌های عمرانی استفاده می‌شود اظهار داشت: شهروندانی که تمایل به کاشت گونه‌های غیر مثمر در مقابل منزل یا محل کار خود دارند می‌توانند از طریق سایت سازمان پارکها و فضای سبز به نشانی parks.mashhad.ir یا شماره تلفن ۱۳۷ نسبت به ثبت درخواست خود در تمام طول سال اقدام کنند، تا در سطح مناطق به صورت کاملاً رایگان نسبت به کاشت درختان غیرمثمر در محل های درخواستی شهروندان اقدام شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن