پایتخت فرهنگ اسلامی

پذیرایی از ۸۰۰ هزار زائر و مجاور در دهه کرامت با غذا و بسته‌های متبرک رضوی

کد خبر : 41064

در دهه کرامت، ۸۰۰ هزار غذا و بسته متبرک رضوی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بین زائران ومجاوران حضرت رضا(ع) توزیع خواهد شد.

به گزارش صبح مشهد، امین بهنام معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی با اعلام این خبر گفت: همه ساله در دهه مبارک کرامت شمار زیادی از زائران و مجاوران حرم از خوان پر برکت امام رضا(ع) بهره‌مند می‌شوند که این خدمت امسال نیز ارائه خواهد شد، اما با توجه به شرایط خاص کرونایی، غذای مهمانسرای حضرت به صورت بیرون‌بر و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط خادمان و خادمیاران آستان قدس رضوی طبخ، بسته‌بندی و توزیع می‌شود.

وی افزود: در این ایام حدود ۱۰۰ هزار غذای متبرک رضوی ویژه زائران و مجاوران و همچنین ۵۰ هزار غذا ویژه اقشار کم‌برخوردار مناطق حاشیه شهر مشهد طبخ و توزیع خواهد شد.

بهنام ادامه داد: تهیه و توزیع بسته‌های متبرک رضوی شامل ۴۰۰ هزار بسته نبات، ۵۰ هزار بسته ویژه وعده صبحانه و ۲۰۰ هزار میان وعده شیرینی و شربت نیز خدمت دیگری است که به مناسبت گرامیداشت ایام ولادت حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) ارائه خواهد شد.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی آستان قدس رضوی، معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی برنامه‌ریزی برای انتقال پیام‌های فرهنگی همراه با توزیع بسته‌های متبرک را از جمله اهداف این طرح برشمرد و گفت: روی برخی از این بسته‌ها احادیث و روایاتی از حضرت رضا(ع)، روی برخی دیگر نکاتی درباره اهمیت میزبانی و آداب زیارت و روی تعدادی دیگر نیز بیاناتی از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری چاپ شده است.

بهنام همچنین با اشاره به امکان مشارکت خیران در تهیه غذای حضرت و بسته‌های متبرک رضوی گفت: خیران و نیکوکارانی که تمایل دارند در ثواب میزانی از زائران حضرت و همچنین توزیع غذای گرم بین محرومان حاشیه شهر سهیم باشند، می‌توانند با مراجعه به سامانه خیرات و نذورات آستان قدس رضوی به نشانی nazr.razavi.ir، استفاده از اپلیکیشن رضوان و یا شماره گیری کد #۸* در تلفن همراه می‌توانند با خادمان رضوی همراه شوند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن