اقتصادی

ابلاغ بسته حمایتی از مستاجران تا هفته آینده

کد خبر : 40993

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی از تصویب نهایی وام اجاره و تعیین سقف اجاره بها در جلسه آینده ستاد مبارزه با کرونا و ابلاغ آن تا هفته دیگر خبر داد. به این ترتیب دو اقدام پیش بینی شده در بسته سال گذشته دولت برای حمایت از مستاجران که شامل تعیین سقف برای افزایش اجاره بها و پرداخت وام به متقاضیان اجاره مسکن بود، امسال نیز ابلاغ خواهد شد.

به گزارش صبح مشهد، «محمود محمودزاده» در گفت وگو با ایرنا درباره آخرین وضعیت تصویب وام اجاره و تعیین سقف اجاره بها در ستاد مبارزه با کرونا اظهار کرد: بسته پیشنهادی وزارت راه برای تنظیم بازار اجاره و حمایت از مستاجران در ستاد تصویب شده و تا هفته دیگر ابلاغ خواهد شد.وی با بیان این که پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی تداوم پرداخت تسهیلات اجاره بها و همچنین تعیین سقف اجاره بها مثل تابستان سال گذشته است،افزود: این پیشنهاد تصویب شده و به دلیل تعطیلات چند روز اخیر و تعطیلی ستاد مبارزه با کرونا و برگزار نشدن جلسه روز شنبه ابلاغ آن به هفته آینده موکول خواهد شد.

تابستان سال گذشته سقف افزایش اجاره بها در تهران،دیگر کلان شهرها و سایر شهرها به ترتیب، ۲۵، ۲۰ و ۱۵ درصد بود.
همچنین مبلغ وام اجاره در تهران، شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک به ترتیب ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیون تومان بود. هرچند هنوز رقم وام اجاره امسال مصوب نشده ، اما محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی از ارائه پیشنهاد افزایش مبلغ این وام به ستاد کرونا خبر داده است.

بر اساس آمار اعلام شده سال گذشته تا ۱۲ بهمن ۹۹ در مجموع ۸۲۸ هزار نفر از متقاضیان وام اجاره، واجد شرایط شناخته شدند که ۳۰۲ هزار نفر برای دریافت وام اقدام کردند و ۲۳۰ هزار نفر در بانک های عامل تشکیل پرونده دادند که تا ۱۲ بهمن ۱۹۱ هزار نفر وام اجاره را دریافت کرده اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن