زندگی

تمام خواهرها و بچه‌هایم با من قطع‌رابطه کردند، چه کنم؟

کد خبر : 40938

خانمی ۵۳ ساله هستم. گاهی اوقات خیلی بداخلاق می‌شوم به حدی که تمام خواهرها و بچه‌هایم با من قطع رابطه کردند. تقریبا بی‌خیال همه‌شان شدم و تلاش کردم فراموش‌شان کنم ولی احساس تنهایی اذیتم می‌کند و … . راهنمایی‌ام کنید چه کنم؟

نویسنده : بنفشه دولت‌آبادی | مشاور خانواده

صبح مشهد– در ابتدا باید بگویم روان ما دارای نقاط حساسی است که گاه تحریک آن‌ها هیجان مثبت یا تنش منفی ایجاد می‌کند. همان‌طور که خودتان هم می‌دانید علت و ریشه تمام واکنش‌ها، کم بودن تحمل و ضعف اعصاب شما، پایین بودن آستانه تحریک شماست و سوال اصلی این است که منشاء کم ظرفیتی و حساسیت و عصبانیت شما چه افراد یا رفتارهایی هستند؟ شناسایی موقعیت‌ها، زمان‌ها و افرادی که باعث می‌شوند شما این واکنش را نشان بدهید به شما در شناخت علت این رفتار و تغییر آن کمک خواهد کرد. البته نمی‌دانیم شما شوهر دارید یا او هم به دلایلی در کنار شما نیست، اطلاع از این نکته می‌توانست راهنمایی ما را دقیق‌تر کند. با این حال، در ادامه راهکارهایی را برای درمان بدخلقی به شما پیشنهاد می‌کنم.

ذهنیت خود را تغییر دهید
گاهی اوقات حق دارید آزرده و عصبانی باشید اما سعی کنید در این مواقع از یک دیدگاه دیگر به این مسئله نگاه کنید. چشم‌انداز منفی به آینده نداشته باشید. افکار بدبینانه می‌تواند همه چیز را بدتر از آن چه هست، نشان دهد. همیشه برای کنترل خشم خود فکر کنید که در آن موقعیت چه کار دیگری می‌توانید انجام دهید و آیا جور دیگری می توانید به مسائل نگاه کنید؟

ناراحتی‌تان را به خواهرها و فرزندانتان بگویید
زمانی که ناراحت نیستید درباره اوقاتی که دچار عصبانیت می‌شوید، فکر و راه‌حلی را پیدا کنید. مثلا اگر خواهر یا فرزندان‌تان در جایی هستند و می‌توانید به دیدن‌شان بروید، حضوری یا تلفنی راجع به دلخوری خود صحبت و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. حتی از آن‌ها گلایه کنید، عیبی ندارد اما تلاش کنید تا مشکل را حل و سعی کنید به خودتان یادآوری کنید که ابراز ناراحتی، کار ناپسندی نیست. البته شما ممکن است هنگام صحبت با اطرافیان‌تان خشمگین شوید، در این هنگام خشم خود را فرو ببرید و در فرصت مناسب با شخص مدنظر، منطقی صحبت کنید. تمام احساسات خودتان را با او در میان بگذارید و بگویید چه مواردی شما را دلخور می‌کند. احساس خود را نادیده نگیرید. این مسئله به کنترل خشم شما کمک خواهد کرد و دیگران مفهوم رنجش و دلخوری شما را متوجه خواهند شد و به شما کمک خواهند کرد.

به یک خاطره خوشایند فکر کنید
در مواقعی که روز پر مشغله‌ای را سپری کرده‌اید، حتی یک اتفاق کوچک برای کنترل عصبانیت به شما کمک خواهد کرد. به طور مثال فکر کردن به یک خاطره خوشایند یا حتی خنده‌دار باعث می‌شود ذهن‌تان آرام و از عصبانیت به دلیل اتفاقات غیر مهم و گذرا جلوگیری شود. همچنین شما باید مکانی دنج و آرام‌بخش را در محل زندگی خود پیدا کنید. هرگاه دچار عصبانیت می‌شوید به اتاقی بروید که شما را خوشحال می کند، مکانی را پیدا کنید که حتی برای چند لحظه بتوانید در آن جا تنها باشید. شاید یک دقیقه گذراندن زمان در یک اتاق و مکانی آرام به شما بسیار کمک کند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن