یادداشت روز

ترقی: تخصص، ملاک قرار گرفتن نامزدها در فهرست شورای شهر است

کد خبر : 40882

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: برای تهیه فهرست نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد، ملاک ما تنها تخصص افراد است و به جهت‌گیری سیاسی آنان کاری نداریم.

صبح مشهد– حمیدرضا ترقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: برخی جریان‌های سیاسی معترض شدند که چرا نامزد آنها به لیست نهایی شورای وحدت راه نیافته است، که به همه جریانها و افراد گفتیم که ملاک گزینش افراد نه جهت‌گیری سیاسی که کارآمدی و تخصص آنان است.

وی ادامه داد: در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، تعصب تشکیلاتی نداریم و تلاش کرده‌ایم به معنی واقعی کلمه ائتلاف اسلامی داشته باشیم.

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه گام به گام در مسیر رسیدن به لیست توانمند تلاش کردیم، افزود: ابتدا فراخوان دادیم تا کسانی که دوست دارند در فهرست شورای ائتلاف باشند در سایت مورد نظر ثبت نام کنند که حدود ۲۰۰ نفر درخواست خود را ثبت کردند.

ترقی ادامه داد: از میان این افراد، برخی در مراحل مختلف امتیاز لازم را کسب نکردند و اکنون فهرست مورد نظر ما به ۵۱ نفر رسیده است، که از بین آنها ۳۰ نفر و در نهایت ۱۵ نفر به عنوان نامزدهای نهایی مشخص خواهند شد. ۶۰ درصد این افراد جوانان هستند و البته از بانوان و افراد باتجربه نیز افرادی را داریم که همه دارای مدارک تحصیلی ارشد یا دکترای عمدتا مرتبط با کمیسیون‌های شهری هستند.

وی گفت: برای امتیازدهی به شاخص ها، توانمندی و تخصص افراد، ساز و کاری را طراحی کردیم که اگر چند نفر هماهنگ کنند تا به یک نامزد خاص امتیاز بیشتر یا کمتری بدهند، در فرایند نهایی تاثیری نداشته باشد.

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: در آستانه یک تحول بزرگ در حکمرانی کشور و استان هستیم و فرصت گرانبهایی در اختیار رای دهندگان است تا بتوانند مسیر درستی را برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب با آگاهی و بصیرت و امید به آینده، در گام دوم انقلاب رقم بزنند.

ترقی ادامه داد: فقه سیاسی غیر امام(ره)، اقتصاد لیبرالی و فقدان توجه به عدالت، تفکر فرهنگی لیبرالی عناصر اجرایی خسته و ناامید و غیر انقلابی و غیر جهادی موانع اصلی تحقق گام دوم انقلاب هستند که در این انتخابات باید این موانع را برطرف کنیم. همه اینها در گرو انتخاب شایسته، درست و آگاهانه و بصیرانه مردم است.

وی گفت: شورای ائتلاف و وحدت نیروهای انقلاب خراسان رضوی در انتخابات ریاست جمهوری از آیت الله رییسی و در انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری نیز از آیت الله مدرسی یزدی حمایت می‌کند.

وی در خصوص انتخاب شهردار آینده مشهد نیز با بیان اینکه هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم، اظهار داشت: در صورت پیروزی به دنبال این هستیم که شهردار آینده علاوه بر ویژگی‌های مثبت شهردار کنونی، ویژگی‌های دیگری هم داشته باشد.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن