شهری

گازرسانی به مناطق حاشیه مشهد کامل شد

کد خبر : 40782

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: محلات هدف و مناطق کمتر برخوردار مشهد که در قالب طرح بازآفرینی این کلانشهر تعریف شده‌اند به طور ۱۰۰ درصدی زیر پوشش خدمات گازرسانی قرار گرفته‌اند.

به گزارش صبح مشهد، حسن افتخاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ستاد بازآفرینی خراسان رضوی ۷۲ محله کم‌برخوردار را در کلانشهر مشهد به عنوان نقاط هدف بازآفرینی محسوب و اعلام کرده است.

وی ادامه داد: شرکت گاز خراسان رضوی نیز بر همین اساس خدمات گازرسانی را به متقاضیان واجد شرایط قانونی ساکن در همین مناطق به طور کامل ارائه کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: بر این اساس تاکنون ۱۴۳ هزار و ۸۸ علمک گاز متصل به شبکه سراسری گازرسانی در محلات کم‌برخوردار هدف بازآفرینی در مناطق حاشیه‌نشین کلانشهر مشهد نصب و راه‌اندازی شد.

افتخاری افزود: این اقدامات در راستای اجرای سیاستهای کلی نظام و در چارچوب تسهیل ارائه خدمات عمومی و زیربنایی به ساکنان مناطق حاشیه شهر مشهد صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تاکنون در همین چارچوب ۴۶۷ هزار و ۷۱۴ مشترک مستقر در مناطق کم‌برخوردار مشهد که به عنوان محلات هدف ستاد بازآفرینی در این کلانشهر شناخته شده‌اند از مزایای اتصال به شبکه سراسری گازرسانی منتفع و برخوردار گردیده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: پنج هزار و ۵۸۳ مشترک شرکت گاز، افراد زیر پوشش کمیته امداد یا سازمان بهزیستی هستند که انشعاب گاز و علمک مربوطه بi طور رایگان برای آنها نصب و راه‌اندازی شده است.

افتخاری افزود: طرحهای بازآفرینی و بازنگری در شبکه گازرسانی مشهد با توجه به رشد روزافزون جمعیت این کلانشهر و نیاز آن به تقویت شبکه، همچنان در حال اجراست.

وی ادامه داد: تاکنون در همین راستا ۳۳ ایستگاه جدید گازرسانی در سطح مشهد به ویژه مناطق کم‌برخوردار و حاشیه این کلانشهر ساخته و راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: ساخت ۱۳ ایستگاه گازرسانی دیگر در مناطق هدف ستادبازآفرینی خراسان رضوی، در برنامه عملیاتی شرکت گاز قرار گرفته است.

افتخاری افزود: ۲ طرح خط تغذیه و خط انتقال تقویتی شبکه گازرسانی نیز در همین چارچوب توسط شرکت گاز خراسان رضوی در بخش جنوبی کلانشهر مشهد در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی این شرکت را پیشگام در ارائه خدمت به مردم توصیف و بیان کرد: ۱۰۰ درصد جمعیت مناطق هدف بازآفرینی در مشهد که دارای مجوزهای قانونی هستند گاز دارند و شرکت گاز هیچ گونه محدودیتی برای ارائه خدمات به واحدهایی که قادر به ارائه مجوزهای قانونی باشند ندارد.

جمعیت ساکن در محدوده حاشیه‌ شهر مشهد افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تخمین زده شده که به تنهایی از جمعیت ۱۲ استان کشور بیشتر است.

۲.۵ میلیون مشترک شهری و روستایی در سطح استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات شرکت ملی گاز ایران قرار دارند.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن