استانی

جوجه‌ریزی در مرغداری‌های سبزوار افزایش یافت

کد خبر : 40779

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: سه میلیون و ۷۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی ظرف دو ماه نخست امسال در مرغداری‌های این شهرستان انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد بیشتر است.

صبح مشهد– ولی‌الله جغتایی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ما افزود: تامین به موقع نهاده‌های طیور و توسعه زنجیره صنعت مرغ از عوامل رغبت مرغداران سبزواری به افزایش جوجه‌ریزی بوده که به افزایش حجم تولید گوشت مرغ و عرضه آن به بازار شده است.

وی مدت زمان هر دوره جوجه‌ریزی ۶۰ تا ۷۰ روز ذکر و بیان کرد: مجوز جوجه‌ریزی برای واحدهای مرغداری در صورت رعایت ضوابط بهداشتی و در نظر گرفته شدن فاصله زمانی بین دو دوره جوجه‌ریزی، برای دوره بعدی صادر می‌شود.

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار به نظارتهای لازم بهداشتی و تخصصی بر فعالیت حرفه‌ای پرورش‌دهندگان طیور از جمله مرغ نیز اشاره و بیان کرد: همه اطلاعات مربوط به فرایند پرورش مرغ شامل جوجه‌ریزی، واکسیناسیون، بروز و درمان بیماریهای طیور هم‌اینک در “سامانه پایش و مراقبت بیماریهای طیور” ثبت می‌شود.

فعالان صنعت مرغداری در سبزوار با تولید سالانه ۳۰ میلیون قطعه مرغ، یک چهارم گوشت مرغ مصرفی را در خراسان رضوی تولید و تامین می‌کنند.

۳۶۵ واحد مرغداری گوشتی و ۱۲ واحد مرغ تخم‌گذار در سطح این شهرستان دایر و فعال است.

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن