پایتخت فرهنگ اسلامی

دبیر ستاد پویش های مردمی مقابله با کرونا دراستان اعلام کرد:

همزمان با ماه رجب سیزدهمین پویش مردمی مقابله با کرونا به تامین مایحتاج شب عید نیازمندان اختصاص می یابد

کد خبر : 38976

در ابتدای شیوع ویروس کرونا ستادی راه اندازی شد به نام ستاد مردمی برای مقابله با ویروس کرونا که با گذشت زمان به ستاد پویش های مردمی تغییر نام و هم اکنون در اتاق بازرگانی و کانون کارآفرینان استان خراسان رضوی همچنان مشغول به ایده سازی و فعالیت اجرایی است.

دبیر ستاد پویش های مردمی مقابله با کرونا درخراسان رضوی گفت: تا اکنون ۱۴ پویش خودجوش مردمی برای مقابله و کم اثر کردن مضرات ویروس منحوس کرونا بر روی زندگی مردم استان راه اندازی و پیگیری شده است که به زودی فعالیت این پویش ها در قالب دو جلد کتاب منتشر خواهد شد.

به گزارش صبح مشهد، محمد حسین روشنک در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما افزود: اولین پویش، پویش ماسک و اقلام ضدعفونی بهداشتی بود و ما توانستیم با کمک های جهادی مردم و خیرین در مدت کوتاهی ۱۵ روز ه نیاز خراسان رضوی به ماسک و الکل را تامین و به حد کفایت برسانیم.

وی ادامه داد: در پویش نذر ماسک تلاش کردیم قیمت ماسک را در استان خراسان رضوی کاهش دهیم که استقبال زیادی شد و رواج پیدا کرد.

روشنک گفت: پویشی دومی که دنبال کردیم تامین نیاز های بیمارستانی بود که با حمایت و پشتیبانی توسط خود مردم و خیرین بوده بیش از ۵۰ میلیارد تومان به دانشگاه ها و بیمارستان بصورت مستقیم کمک شد.

رئیس کانون کارآفرینان خاطرنشان کرد: سومین پویش پیگیری قانون ایثار ویژه کادر درمانی و مدافعین سلامت بود که در راستای خطراتی که در بیمارستان های کرونایی و سایر عرصه های خدمت صورت می گرفت، مطرح شد امتیازاتی برای این عزیزان همچون رزمندگان سال های دفاع مقدس در نظر گرفته شود که الحمدلله با پیشنهاد وزیر محترم بهداشت و موافقت مقام معظم رهبری، عنوان شهید خدمت برای عزیزان جان باخته درخط مقدم بیمارستان های کرونایی مصوب و آیین نامه آن ابلاغ شد.

وی گفت: از پویش چهارم می‌توان پویش حفظ اشتغال نام برد و همینطور پویش بخشش اجاره املاک که بسیار موثر واقع و حتی الگوی کشوری هم قرار گرفت.

دبیر ستاد پویش های مردمی مقابله با کرونا دراستان خراسان رضوی، سیزدهمین پویش را به مناسبت ۱۳ رجب و همزمان با ایام میلاد امام علی علیه السلام به تامین نیاز های شب عید افراد نیازمند به ویژه پوشاک مرتبط دانست و افزود: در این راستا خیرین از یک نفر تا به نامحدود افراد نیازمند را در حد توان تحت پوشش قرارخواهند داد تا با لبخند نیازمندان به استقبال نوروز ۱۴۰۰ برویم .

روشنک با اشاره به این که کلان شهر مشهد یک شهر زوار پذیر است، پویش چهاردهم را اختصاص ویژه سهمیه واکسن کرونا به مردم مشهد دانست و گفت: در آستانه سال نو و سفر مردم کشورمان به مشهد الرضا پایتخت قلب های ایران و نقطه امید شیعیان جهان، مردم مشهد با اولویت سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای طبق پروتکل ها بایستی واکسینه شوند تا نوروزی امن در سایه الطاف امام رئوف برای هموطنان و زائرین و مجاورین رقم بخورد.

رئیس کانون کارآفرینان نگرانی خود را از موج چهارم کرونا اعلام کرد و گفت: مردم باید اصول بهداشتی را رعایت کنند و تلاش ما بر این است که با پویش های مردمی این شرایط را بتوانیم به سمت نقطه مطلوب پیش ببریم.

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، خراسان رضوی و مشهد را خدمات و زوار محور دانست که از کرونا خسارت بسیار دیده است و افزود: باید به این حوزه و بخش کشاورزی استان بیشتر توجه شود. روشنک ، خاطر نشان ساخت: اما متاسفانه به این موارد کمتر توجه میشود مثلا علی رغم تولید محصولات متنوع کشاورزی بویژه گندم و موضوع خودکفایی و رونق صادرات ولی کهنه مشکلات از جمله واگن مناسب و سایر موارد که شاید در مجال این گفتگو نمی باشد و فرصت دیگری را می طلبد، همچنان رنج آور است و مسئولین ما بویژه استاندار پرکار و میدانی ما جناب معتمدیان انشالله در این زمینه گام های عملی و اجرایی تر بر دارند.

روشنک گفت در حوزه کشاورزی دولت حاضر می‌شود گندم را به قیمتی دو برابر خرید از کشاورز ایرانی از خارج وارد کند که این خود ظلم است به کشاورزان داخلی ، اقتصاد ایران زمانی مقاومتی میشود که تکلیف اینگونه مسائل و کم توجهی به بخش خدمات و کشاورزی روشن شود .

وی مجدانه از مردم خواست نسبت به عادی انگاری موضوع کرونا بویژه در ایام تعطیلات سال نو و خریدهای شب عید، اجتناب و به یاد داشته باشند سال گذشته عزیزانی بودند که با گرفتاری به این ویروس منحوس کرونا، امسال پیش ما نیستند و ما نباید بیش از این داغدار عزیزانمان باشیم و خدمات کادر درمان را پایمال کنیم.

امیدوارم به لطف خدا و همت مسئولین هر چه زودتر عملیات سراسری واکسیناسیون کرونا چه از تولیدات جوانان غیور داخلی و چه واردات خارجی آغاز و شاهد ریشه کن شدن این ویروس زندگی سوز از سر مردم بصیر کشورمان و سایر نقاط جهان باشیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن