یادداشت روز

چالش های مدیریتی حاشیه مشهد در نشست خبری تشکل‌های انقلابی مشهد الرضا (ع)

کد خبر : 40678

در ادامه سلسله نشست‌های تشکل های انقلابی مشهد الرضا(ع) با محوریت انتخابات ششمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد، شامگاه دوشنبه نشست خبری این تشکل ها در مسجد جامع شهرک شهید رجایی با حضور نمایندگان جبهه عدالت خواه مردمی مشهد، شورای هماهنگی تشکل‌های مطالبه‌گر استان، نماینده جبهه آرمان خواهان واقع بین، نماینده شورای معتمدین محلات حاشیه شهر و نماینده حسینیه قرآن و عترت برگزار شد و حاضران به بررسی چالش های مدیریتی در حاشیه شهر مشهد پرداختند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از «خراسان رضوی»، نماینده شورای هماهنگی تشکل های مطالبه گر استان در این نشست گفت: فضای ساختار مدیریتی و رفتارهای سیاسی گونه اسباب گسترش حاشیه نشینی در مشهد شده است در صورتی که همه اتفاقات خوب انقلاب از قبیل پیروزی انقلاب ، دفاع مقدس و مبارزه با جریان های نفاق و بازسازی در کشور توسط اقشار ساکن در همین مناطق اتفاق می افتد. فضائلی افزود: مشکلات حاشیه شهر به درمان بالادستی نیاز دارد و اصلاحات لازم اتفاق نمی‌افتد مگر این که مطالبه جدی برای درمان یک باره حاشیه نشینی انجام شود. در دوره آخر شورای شهر برخی پروژه‌های کلان مانند رود پارک، پروژه آبشار، کوه پارک و پارکینگ پارک ملت اجرا می‌شود که سودی برای شهر ندارد در صورتی که اگر این بودجه‌ها به عدالت تقسیم می‌شد باید قسمت زیادی از آن به حاشیه شهر اختصاص داده می شد تا تغییرات ساختاری و تراکمی را شاهد بودیم.

باید سهم حاشیه شهر داده شود
نماینده شورای معتمدین محلات حاشیه شهر نیز در این نشست گفت: باید سهم حاشیه شهر به عنوان یک سوم از جمعیت کل شهر مشهد داده شود، این نقطه از شهر هنوز آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است. شریفی گفت: به جای ایجاد اشتغال، پارکی با مساحت ۷۰ هکتار در این محل ایجاد می‌کنند در صورتی که اگر این هزینه به سمت اشتغال زایی می‌رفت تعداد زیادی از مشکلات امروز این منطقه حل می‌شد.

حضور پدر خوانده های سیاسی در لیست بندی ها
نماینده حسینیه قرآن و عترت نیز که از دیگر سخنرانان این جلسه بود گفت: در گذشته این جا متن شهر بوده و مدیرانی که توسط مردم انتخاب شدند به دلیل نقص مدیریتی به جای درآمد پایدار اقداماتی از قبیل تراکم فروشی انجام دادند که باعث ایجاد بالا شهر و حاشیه شهر شد. آجیل چی افزود: شهر مشهد از زمانی دچار این موضوع شد که مردم از فرایند قبل از انتخاب گری حذف شدند و عده ای پدر خوانده سیاسی با عناوین سیاسی و انقلابی نما وارد عمل شدند و بر اساس چارچوب سیاسی خودشان مدیرانی را وارد لیست ها کردند که دارای تفکر تقسیم بندی شهری به حاشیه نشین و مرفه نشین هستند و در این زمینه هیچ تفاوتی بین هیچ کدام از شوراها نیست .

وجود حاشیه شهر برای مسئولان سود دارد
نوید سرو آزاد نماینده جبهه آرمان خواهان واقع بین نیز گفت: مسئولان ما امروز در مناطق مرفه نشین زندگی می‌کنند و وجود حاشیه شهر برای این مسئولان منفعت دارد زیرا تا حاشیه شهر نباشد آن ها نمی‌توانند عکس تبلیغاتی بگیرند، وقتی انتخاب غلط باشد این اتفاق می افتد و باعث سودجویی های تبلیغاتی برخی مسئولان می‌شود. وی افزود: مشکل اصلی حاشیه شهر مسئولان هستند اگر ما بخواهیم به نتیجه برسیم باید برنامه‌ریزی درازمدت داشته باشیم و باید به مردم حاشیه شهر جرئت مطالبه‌گری بدهیم تا تغییرات لازم ایجاد شود.همچنین رقیه فاضل نماینده جبهه عدالت خواه مردمی مشهد نیز در این نشست گفت: با نزدیک شدن به دوره انتخابات دوباره توجه به حاشیه شهر در متن رفتار و گفتار برخی کاندیداها قرار گرفته است و برخی جریان ها به دنبال سود جویی سیاسی در این فضا هستند تا مردم شهر را با خود همراه کنند و سودجویی هایی را در دستور کار قرار دهند. وی افزود : نوع مطالبات حاشیه شهر از موارد معمولی ودم دستی مانند آسفالت کوچه ها یا بهبود موقتی باید به مسائل عمیق تر تبدیل شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن