اخبار مهم

باند قاچاق دارو به افغانستان در فرودگاه مشهد منهدم شد

کد خبر : 40545

باند قاچاق دارو به افغانستان در مشهد شناسایی و ضمن توقیف هشت تن دارو به ارزش ۱۴ میلیارد ریال سه متهم نیز در این ارتباط دستگیر شدند.

صبح مشهد– جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌ رضوی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از این محموله قاچاق در فرودگاه مشهد در جمع خبرنگاران گفت: در راستای ماموریت اصلی پلیس برای مبارزه با قاچاق دارو در خارج از شبکه‌های توزیع، پلیس فردوگاه مشهد به چند نفر که همراه بار مسافران قصد انتقال دارو به خارج از کشور را داشتند مشکوک شده و آنان را تحت نظر قرار داد.

سردار ابراهیم قربانزاده افزود: این افراد داروها را در پوشش اتصالات لوله‌ به خارج از کشور منتقل می‌کردند و مقصد آنها کشور افغانستان بود.
وی ادامه داد: در این عملیات هشت تن دارو به ارزش ۱۴ میلیارد ریال کشف و ضبط شد و سه نفر در این ارتباط دستگیر شدند که ۲ نفر آنان تبعه خارجی هستند و تحقیقات برای یافتن همدستان آنان در داخل کشور ادامه دارد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی گفت: یک داروخانه نیز در این خصوص شناسایی و مهر و موم شد.

کارشناس مدیریت نظارت بر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: داروها دستکم سه تا پنج سال تاریخ انقضا دارند لذا داروخانه‌ها برای مصرف یک تا یک و نیم سال خود داروها را انبار می‌کنند و نگهداری این مقدار دارو در انبار یک دارخانه غیر طبیعی نیست.

دکتر یوسف مهرافشان افزود: یک داروخانه، دارو را خارج از شبکه رسمی توزیع نگهداری و به فروش رسانده و دستگاه‌های نظارتی از وجود انبار آن بی‌اطلاع بوده‌اند لذا پرونده قاچاق دارو تشکیل و داروخانه تعطیل شد تا پرونده آن در کمیسیون مربوطه رسیدگی شود.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن