استانی

بارشهای سیل‌آسا در خراسان رضوی رخ می‌دهد

کد خبر : 40373

مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی نسبت به احتمال آبگرفتگی و سیلاب بر اثر تقویت و وقوع بارشها همراه با وزش باد شدید خسارت زا هشدار داد.

به گزارش صبح مشهد، مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی روز شنبه با صدور اطلاعیه ای که در سطح هشدار زرد صادر شد آورده است: بر اثر فعالیت این سامانه بارشی که تا پایان هفته جاری ادامه دارد وقوع بارش‌های رگباری توأم با رعد و برق در نواحی مستعد همراه با بارش تگرگ، افزایش شدت وزش باد با احتمال خسارت در مناطق بادخیز پیش بینی شده است.

در این اطلاعیه آمده است: این بارشها در اغلب نقاط استان خراسان رضوی پیش‌بینی شده است که بیشترین حجم بارش در فاصله زمانی یکشنبه عصر و طی روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری رخ خواهد داد.

“طی فعالیت این سامانه بیشترین حجم بارش در شهرها و شهرستانهای ریوش، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، سبزوار، بردسکن، بجستان، توابع تربت حیدریه، کاخک گناباد، ارتفاعات و دامنه‌های هزار مسجد، بینالود و همچنین شهرستان مشهد در خراسان رضوی پیش بینی شده است.”

بر طبق گزارش مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی، اثرات مخاطره این بارشها شامل وقوع سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها همچنین ایجاد رواناب و آبگرفتگی، احتمال بروز خسارت به علت افزایش شدت وزش باد است.

در این اطلاعیه در خصوص عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها به ویژه رودخانه‌های فصلی، تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از وزش باد شدید از جمله افزایش استحکام سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و احتیاط در ترددهای جاده‌ای و عدم صعود به ارتفاعات تاکید شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن