زندگی

خانمم وسواسی، فحاش، خودخواه و بداخلاق است!

کد خبر : 40294

مشکلی دارم که اگر کمکم نکنید، تنها راهی که به ذهنم می‌رسد، پایان دادن به زندگی‌مشترکم است. خانمم به شدت وسواسی است. همچنین هر روز خودخواه‌تر، فحاش و بداخلاق‌تر می‌شود. شرایط روحی‌ام مناسب نیست. امیدی هم به بهبود اوضاع ندارم. خانمم ۳۵ ساله است. چه کنم؟

نویسنده : سارا هجری | کارشناس‌ ارشد روان شناسی‌بالینی

صبح مشهد– مخاطب گرامی، شرایطی که شما در آن قرار گرفته‌اید، ناراحت‌کننده است اما امیدوار باشید که با تلاش و اصلاح یک سری رفتارها، شانس زیادی برای بهبود وضعیت زندگی‌مشترک‌تان خواهید داشت. اما شما باید چه کنید؟

مشکل اصلی، وسواسی‌بودن همسرتان است
شما باید بدانید همسر شما به دلیل وسواس شدید، حال روحی بسیار بد و ناراحت کننده‌ای را تجربه می‌کند. او از انجام رفتارهای وسواسی و تکرار آن‌ها لذت نمی‌برد بلکه یک نیروی درونی او را وادار می‌کند برای رفع اضطرابش این کارها را انجام دهد. واقعیت این است که همسرتان بیمار است. زمانی که به چشم یک بیمار به وی و رفتارهایش نگاه کنید، بیشتر می‌توانید او را درک و کمک کنید تا وقتی که فکر کنید او به عمد می‌خواهد آزارتان دهد.

توان روحی خود را افزایش دهید
زندگی با فردی که وسواس دارد و به خصوص این که در پیامک خود ذکر کرده اید فحاش و بد اخلاق هم هست، بسیار سخت است. برای کاهش آسیب‌ها و مدیریت بهتر زندگی‌تان، در وهله اول از خودتان مراقبت کنید. در ابتدا شما باید توان روحی خود را افزایش دهید تا رفتارهای همسرتان آسیب کمتری به شما وارد کند. بدین منظور ورزش منظم، پیاده‌روی، ارتباط با دوستان و آشنایان به صورت مجازی یا در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، یادگیری مهارت‌های جدید و انجام فعالیت‌های مورد علاقه و … می‌تواند در افزایش توان روحی شما کمک بسزایی کند. همان طور که گفته شد همسرتان بیمار است و زندگی با بیمار می‌طلبد که شما صبورانه با درایت و مدیریت خود جو زندگی‌تان را از حالت تشنج و نابسامان خارج کنید.

خشم همسرتان را بیشتر نکنید
گفته‌اید همسرتان فحاش و بد اخلاق است، بدخلقی و خشم از پیامدهای وسواس است. در بیشتر مواقع رفتار دیگران با فرد، بازتاب رفتار وی با آن‌هاست. اگر شما با همسرتان با ناراحتی، عصبانیت و بی توجهی برخورد کنید این رفتار شما باعث عصبانیت و خشم او می‌شود و شدت اختلافات و تعارضات افزایش می‌یابد. مراقب کلام خود باشید. دقت کنید اگر صدایتان بلندتر شده، به تندی یا با پرخاشگری صحبت می‌کنید کمی مکث کنید تا آرام شوید. صبور باشید و برای اصلاح همسرتان عجله نکنید، دقت کنید درمان وسواس اصولا دوره طولانی می‌طلبد. فراموش نکنید زندگی با یک شخص وسواسی، هر چند سخت و طاقت فرساست، اما هر مشکلی راه‌حلی دارد. مراجعه به مشاور متخصص هم در شرایط شما، ضروری به نظر می‌رسد.

منبع: سلام زندگی خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن