اقتصادی

پروژه‌های مشارکتی شهری باید جایگزین سپرده‌گذاری در بانک شوند

کد خبر : 3071

استاد دانشگاه قم گفت: پروژه‌های مشارکت شهری باید جایگزین سپرده‌گذاری افراد در بانک‌ها شود.

به گزارش صبح مشهد سید رضا حسینی با بیان اینکه بند یک سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره مستقیم  به ایفای نقش مشارکت‌های مردم در قالب تحقق اقتصاد مقاومتی دارد، اظهار داشت: جذب سرمایه‌های نقدی مردم به عنوان نیاز امروز کشور، امری قابل توجه و ضروری است که نیاز به برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌های جدیدی دارد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌های بسیاری در اختیار شهروندان قرار دارد که به منظور دریافت سود، در بانک‌ها سپرده گذاری می‌شوند، بیان کرد: منابع مالی و سرمایه‌های خرد بسیاری در اختیار شهروندان قرار دارد که به منظور توسعه و عمران آبادانی شهر و کشور باید با نگاهی عقلانی، وضعیت مشارکت و سرمایه‌گذاری آنان را فراهم آوریم.

استاد دانشگاه قم افزود: برخی از افراد فعالیت‌های تجاری و اقتصادی خود را تعطیل، فروخته و  به پول نقد تبدیل می‌کنند و به منظور دریافت سود نزد بانک‌ها قرار می‌دهند، این عمل آنان فعالیت اقتصادی محسوب نمی‌شود. صاحبان سرمایه باید جسارت به خرج دهند و سرمایه‌های خود را در پروژه‌های مشارکتی شهری پیاده‌سازی کنند تا در کنار دریافت سودهای تضمینی، در راستای عمران و آبادانی شهر نیز حرکتی انجام داده باشند.

وی با بیان اینکه مخاطب عمده اقتصاد مقاومتی دولت، نهادها و سازمان‌های دولتی است، تصریح کرد: تا شاهد مشارکت و همکاری مردم نباشیم، دولت نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. مردم پای کار بیایند و مشارکت کنند آن‌گاه چیزی  اقتصاد شهری پویا و شهری آباد داریم.

استاد دانشگاه قم، افزایش تولید داخلی را  رویکرد دیگری در مورد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: خودداری از بیکاری، تنبلی و تقویت فرهنگ کار، ظرفیت‌ها را به فعلیت تبدیل کرده که با این نگاه، نقشی سازنده در راستای تقویت فرهنگ کار، ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش کمیت و ارتقا کیفیت در کارها جلوه دیگری از اقتصاد مقاومتی است که با اتکا بر دانش و بینش علوم بومی و پیشرفت‌های روز، می‌توان به آن جامه عمل پوشاند.

انتهای پیام/

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن