شهری

وضعیت قرمز ، نارنجی و زرد تامین آب در۳۰شهر خراسان رضوی

کد خبر : 40231

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به کاهش شدید بارش ها در سال آبی جاری (۱۴۰۰-۱۳۹۹) اعلام کرد: ۳۰شهر استان تابستان امسال و در پیک مصرف با تنش کمی و کیفی آب شرب مواجه می شوند.

به گزارش صبح مشهد، سید ابراهیم علوی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: از این تعداد شش شهر نیشابور، گلبهار، خواف ، تربت جام ، مشهد ریزه و شاندیز در وضعیت قرمزقرار دارند به این معنی که میزان مصرف آب در این شهرها بیش از تولید است.

به گفته وی میزان مصرف و تولید آب در۱۴شهرهم درنقطه سر به سر قرار دارد که جزو شهرهای نارنجی محسوب می شوند. همچنین ۱۰ شهردیگر استان نیز با مشکل کیفی ( بالا بودن املاح) مواجه هستند که اصطلاحا مناطق زرد تلقی می شوند.

وی نسخه رفع مشکل آب هر شهر را متفاوت از دیگر شهرها دانست و با بیان اینکه ۲۳۰روستا در استان نیز در شرایط تنش آبی قرار دارند و ازطریق تانکر آبرسانی می شوند اظهار داشت: هزارروستای بالای ۲۰خانوارنیز درمرز تنش قرار دارند که بایستی با اقدامات اصلاحی و تقویت منابع آبی از شرایط فعلی خارج شوند.

علوی تنها راه برون رفت از شرایط سخت فعلی را مدیریت مصرف دانست و از شهروندان و روستائیان خواست ضمن توجه به این مهم از مصارف غیرضرور آب در روزهای پیش رو پرهیز کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن