یادداشت روز

رئیس حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی:

در فضای مجازی نمی‌توان شور انتخاباتی را منتقل کرد

کد خبر : 40229

رئیس حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی گفت: در فضای مجازی نمی‌توان حس، شور و انرژی را انتقال داد، لذا در غیاب میتینگ‌های سیاسی در انتخابات امسال، فضای مجازی نمیتواند شور انتخاباتی ایجاد کند.

صبح مشهد– ناصر آملی مقدم در رابطه با نقش و تاثیر شبکه‌های اجتماعی در انتخابات در دوران کرونا بیان کرد: رسانه‌های اجتماعی می‌تواند جایگزین نشست‌ها و مناظره‌های سیاسی شود، ولی معلوم نیست که بتواند آن شور انتخاباتی که قبلا وجود داشت را ایجاد کند، چرا که در اجتماعات انسانی و زمانی که انسان‌ها در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند به یکدیگر انرژی، نشاط و هیجان می‌دهند.

وی ادامه داد: در فضای مجازی نمی‌توان حس، شور و انرژی را انتقال داد، لذا فضای مجازی نمیتواند شور انتخاباتی ایجاد کند. ولی ارتباطات را می‌تواند برقرار کند. شبکه‌هایی مانند کلاب هاوس نیز می‌توانند در ارتباطات و انتقال پیام‌ها نقش موثری ایفا کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه در این انتخابات با دو مشکل مواجه هستیم، اظهار کرد: مورد اول اینکه چگونگی دور هم جمع کردن افراد است که تقریبا منتفی است و نمی‌شود افراد را دور هم جمع کرد. درهمان فضای مجازی باید انتقال پیام را انجام داد که بعید می‌دانم بتواند فضا را به خوبی گرم کند. کار بعدی که می‌توان کرد این است که از طریق بنرها و تبلیغات محیطی که با حفظ فاصله است، تبلیغات صورت بگیرد.

آملی مشکل بعدی که در پی وقوع ویروس کرونا برای انتخابات ایجاد شده را حضور مردم در حوزه‌های اخذ رای دانست و گفت: اگر جمعیت زیادی در این اماکن حضور پیدا کنند، امکان انتقال بیماری بالا می‌رود و باید تا جایی که ممکن است اخذ رای باید در حوزه‌های سر باز صورت گیرد.

وی افزود: به جز سردی و یخ‌زدگی فعلی فضای انتخابات، بیم از کرونا مزید بر علت شده و باید همه تلاش کنند تا خرداد ماه انتخابات پرشوری داشته باشیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: یکی از مواردی که می‌توان مشکل عدم حضور مردم پای صندوق‌های رای به علت بیماری کرونا را برطرف کرد، الکترونیکی و پستی کردن انتخابات است که این شیوه نیز مشکلات خاص خودش را دارد. چراکه ممکن است نه برگزارکنندگان تسلطی بر این سامانه‌ها داشته باشند و نه مردم اطمینانی به این روش‌ها.

وی ضمن بیان اینکه «در اجتماعات مردمی انرژی و هیجان منتقل می‌شود ولی در فضای مجازی این موارد وجود ندارد»، خاطر نشان کرد: به هر صورت فضای مجازی تنها راهی است که در انتخابات خرداد ماه، پیش‌روی ما است.

آملی در خصوص عملکرد صداوسیما اظهار کرد: صداوسیما در این زمینه عملکرد خوبی نداشته و ما را مایوس کرده است، به خصوص در روزهای اخیر که با پخش مستندهایی تلاش‌های دستگاه دیپلماسی کشور را به طور کلی زیر سوال برده و در موضوعات غالبا یک طرفه به قاضی می‌رود.

رئیس حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی نقش شبکه‌های اجتماعی را در تغییر آرایش و نتایج انتخاباتی موثر دانست و بیان کرد: می‌توانیم برای شبکه‌های اجتماعی نقش تعیین کننده در تغییر آرایش و نتایج انتخاباتی قائل شویم، اما مهم منطق رقابتی انتخابات است. برای مردم مهم این است که رقابت درستی انجام شود و بهترین ها در مناصب مختلف بنشینند.

منبع: ایسنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن