اسلاید شوشهری

سالمندان ۸۰ ساله خراسان رضوی پایان هفته واکسن کرونا می‌زنند

کد خبر : 40222

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسیناسیون سالمندان ۸۰ سال به بالا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی از روزهای پایانی هفته کنونی آغاز می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، دکتر مهدی قلیان اول افزود: تمامی سالمندان بر اساس پرونده سلامت الکترونیک طبق برنامه فراخوان خواهند شد و نیازی به مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی نیست.

وی در خصوص واکسیناسیون افراد ۸۰ سال به بالای فاقد پرونده الکترونیک سلامت ادامه داد: به زودی شرایط نام‌نویسی غیر حضوری از طریق وزارت بهداشت اعلام می‌شود و تا آن زمان این دسته از افراد تحت هیچ شرایطی به مراکز بهداشت مراجعه حضوری نداشته باشند تا خطر انتقال بیماری به آنها کاهش یابد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به یقین واکسن برای تمام شهروندان و گروههای سنی فراهم شده و به ترتیب زیر پوشش قرار می‌گیرند و در این خصوص هیچ جای نگرانی نیست.

قلیان از اتمام واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا پایان وقت امروز خبر داد و افزود: واکسیناسیون بیماران خاص و مبتلا به سرطان از دیگر اقداماتی است که در مناطق زیر پوشش دانشگاه در حال اجراست.

وی همچنین از آغاز واکسیناسیون جانبازان در یکی از مراکز بهداشتی مشهد خبر داد و اظهار داشت: اسامی جانبازان مشمول واکسیناسیون از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران به معاونت بهداشتی اعلام شده است و طبق برنامه این افراد زیر پوشش قرار می‌گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون استان خراسان رضوی در دامنه روند افزایشی تعداد بیماران بستری و سرپایی قرار دارد و هنوز به نقطه اوج این بیماری نرسیده است.

قلیان افزود: در برخی از استان‌های کشور تعداد بیماران بستری و سرپایی به نقطه اوج خود رسیده است اما استان خراسان رضوی در دامنه این موج قرار دارد.
وی ادامه داد: بر اساس بررسی اپیدمیولوژیک، نمودارها و آمارها، شهر مشهد به عنوان یکی از کانون‌های خطر در استان خراسان رضوی است که روند افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری در آن بیشتر از سایر مناطق است.

او رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و استفاده از ماسک را مهمترین راهکارهای کنترل چرخه انتقال ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: شهروندان در ماه مبارک رمضان از برگزاری ضیافت‌های افطاری به طور جدی اجتناب کنند و توصیه این است که هزینه این برنامه‌ها صرف امور خیرخواهانه شود.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن