شهری

سهم خراسان رضوی از طرح مردمی کاشت درخت سالانه ۳۷ میلیون نهال است

کد خبر : 51498

سهم خراسان رضوی از طرح مردمی کاشت درخت سالانه ۳۷ میلیون نهال است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت:سهم این استان از اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی سه سال، کاشت سالانه ۳۷ میلیون نهال است.

محسن فنودی روز شنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران افزود: کاشت این تعداد درخت از سال ۱۴۰۲ آغاز و برای مدت سه سال تداوم دارد بنابراین همکاری و مشارکت مردم را اساس اجرای مطلوب این طرح می‌دانیم.

وی ادامه داد: تا قبل از این سالانه یک تا یک و نیم میلیون نهال در استان تولید می‌شد که با اجرای این طرح ظرفیت تولید را با همکاری شرکتهای دانش بنیان افزایش داده ایم و در حال آماده سازی برای تولید ۳۷ میلیون نهال هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: هدف از اجرای این طرح توسعه جنگل کاری، ایجاد فضای سبز و کاهش آلودگی هواست.

فنودی با بیان این که وظیفه اصلی ما حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی است افزود: حفاظت و نگهداری از هشت میلیون هکتار از اراضی خراسان رضوی بر عهده این اداره کل است.

وی اضافه کرد: تا کنون بیش از ۷.۵ میلیون هکتار از اراضی تحت حفاظت منابع طبیعی سند دار و سند تک برگ ۶ میلیون هکتار دریافت شده است و بقیه هم تا پایان سال مالی به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان رضوی با بیان این که ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه هرسال هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است گفت: در این هفته تعداد ۳۰ طرح در ۱۱شهرستان استان به بهره برداری می رسد.

فنودی افزود: طرحهای آبخیزداری و آبخوان داری یاد شده با ۹۰ هزار متر مکعب ظرفیت و با ۲۱ میلیارد تومان اعتبار آماده شده است و پنج هزار بهره بردار استان ذینفع این طرحها هستند.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن