اخبار مهم

فرمانده انتظامی خراسان رضوی: قاچاق مواد مخدر صنعتی در خراسان رضوی رو به افزایش است

کد خبر : 48067

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: میزان قاچاق مواد مخدر صنعتی در استان رو به افزایش است که از باب گرایش جوانان به سمت استعمال آنها نگران هستیم.

به گزارش صبح مشهد، سردار محمد کاظم تقوی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲.۵ تن مواد مخدر در استان خراسان رضوی کشف شده است که افزون بر یک تن از این میزان مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه بوده است.

وی با بیان اینکه همچنین از ابتدای امسال تاکنون ٢٨ باند قاچاق مواد مخدر در استان خراسان رضوی متلاشی شده است، گفت: درگیری های مسلحانه جدی هم داشته ایم و ۱۶ کارگاه تولید مواد صنعتی نیز منهدم شده است.

سردار تقوی بیان کرد: بعد از کرونا خیلی از مراکز جمع آوری معتادان متجاهر تعطیل و آنها در جامعه رها شدند اما به همت مسوولان هم اینک این مراکز با ظرفیت نگهداری پنج هزار نفر فعال شده اما کافی نیست.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون هشت هزار نفر از پرسنل فرماندهی انتظامی خراسان رضوی به کرونا مبتلا شده اند و تجربه سختی را پشت سر گذراندیم، برای ما دردناک بود در ورودی های مشهد و استان از ورود زائران جلوگیری کنیم اما به ماموریت خود به خوبی عمل کردیم.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی اضافه کرد: از ابتدای امسال روزانه بیش از پنج موضوع امنیتی در استان وجود داشته که بخشی از آنها مربوط به فراخوان‌ها و تجمعات بود که همه مدیریت شده است.

وی گفت: در زمینه مطالبات مردمی، مسوولان پاسخگو هستند و پلیس نیز باید بیشتر وقت خود را برای مقابله با جرایم بگذارد.

افزایش ۵٨ درصدی کشفیات سلاح گرم

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از افزایش ۵٨ درصدی کشفیات سلاح گرم در خراسان رضوی طی سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و افزود: در مجموع طی این مدت ۵۰۰ قبضه سلاح گرم و سرد کشف شده است.

سردار تقوی اضافه کرد: موضوع سرقت‌ها از دغدغه‌های شهروندان است، در بخش وقوع سرقت‌های خشن افزایشی نسبت به مدت مشابه پارسال نداشته ایم اما سرقتهای خرد ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است و بیشترین ورودی به زندان، سارقان هستند و ۷۴ درصد سرقتها در مشهد رخ می‌دهد.

وی گفت: در موضوع سرقتها ضعف قانون وجود دارد، برگشت اموال مردم از معضلات این حوزه است، پس از کشف سرقت پرونده تحویل عوامل قضایی می‌شود و آنجا موضوع تعیین تکلیف می‌شود.

وی افزود: همچنین در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال میزان وقوع قتل در خراسان رضوی افزایش داشته است، به طوریکه برخی رسانه ها خراسان رضوی را به عنوان استان خشن اعلام کرده اند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: با توجه به افزایش ۳۸ درصدی حجم ترددها در جاده های استان در سال جاری، میزان وقوع تصادف در استان ۳۸ درصد افزایش یافته است اما میزان جان‌باخته‌های ناشی از تصادفات ثابت مانده و افزایشی نداشته است.

سردار تقوی خاطرنشان کرد: روزانه ۱۵۰ هزار خدمت در استان توسط پلیس انجام می‌شود و طبق نظرسنجی ها میزان رضایت مردم در بخش مشاغل خدماتی، فراجا بعد از معلمان رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

وی گفت: البته رضایت مردم از فعالیت پلیس ۱۱۰ کم و حدود ۷۰ درصد است، امکانات محدود است اما پلیس ۱۱۰ باید با تمهیدات ویژه سطح توقع مردم را برآورده کند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: در استان روزانه ۱۵ هزار تماس با سامانه ۱۱۰ برقرار می‌شود که ۶۰ درصد آن منجر به ماموریت می‌شود.

سردار تقوی در خصوص کمبود کلانتری در حاشیه شهر مشهد نیز گفت: در نشستی با حضور فرمانده فراجا مصوب شد، ۱۵ کلانتری در حاشیه شهر مشهد احداث شود که در مراحل عملیاتی این تعداد به هشت مورد کاهش یافته و در حال حاضر سه کلانتری در دست ساخت است.

وی ادامه داد: در مناطق حاشیه شهر ضعف‌هایی وجود دارد اما غافل از این مناطق نیستیم، در شهرک مهرگان نیز افرادی به دلیل اختلافات ملکی دست به اسلحه می‌شوند که یکی از این درگیری ها منجر به قتل نیز شده و این موضوع با حساسیت پیگیری می‌شود.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در خصوص ساماندهی افراد بی‌هویت ( چلوها) در شهرک شهید رجایی مشهد اظهار کرد: این موضوع امنیتی است و در شورای تامین استان برای ساماندهی تمهیداتی اندیشیده شده و کار بین دستگاهی است.

وی خاطر نشان کرد:سال گذشته سه نفر از نیروهای فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در عملیات و برخورد با اشرار به شهادت رسیدند که پرونده عاملان در دستگاه قضایی در حال بررسی است.

سردار تقوی تاکید کرد: تلاش خود را برای ارتقاء امنیت و افزایش رضایتمندی مردم با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت ها به کار می‌گیریم.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن