اخبار مهم

اطلاعیه دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با موضوع ماه مبارک رمضان

کد خبر : 39927

به گزارش مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی اطلاعیه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با موضوع ماه مبارک رمضان منتشر شد.

بسمه تعالی

« شَهرُ رَمَضان اَلذی اُنزِلَ فیهِ القران هُدَیً لِلنّاسِ و بَیّنات مِنَ الهُدی وَ الفُرقان»
ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه عبودیت و میهمانی خدا و آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمامی مومنین به اطلاع شهروندان عزیز می رساند. در این ماه عزیز که ماه تمرین صبر و عبادت و بندگی خالصانه و پرهیز از انواع معاصی و گناهان می باشد و با توجه به لزوم حفظ حرمت این ماه عظیم و رعایت بیش از پیش حرمت حریم مطهر رضوی (ع) و فراهم نمودن فضایی معنوی و محیطی آکنده از عطر دل انگیز ایمان و به منظور جلوگیری از تظاهر به روزه خواری که شرعاً حرام و قانوناً جرم به حساب می آید لذا از کلیه عموم مجاورین و زائرین گرامی حضرت رضا(ع) درخواست می شود که بیش از پیش نسبت به رعایت حرمت این ماه عزیز همت نمایند. ضمن اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا، بر لزوم رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و اجرای کامل طرح فاصله گذاری اجتماعی در سطح جامعه تاکید می گردد.
همچنین با توجه به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و برگزاری جلسات جهت هماهنگی دستگاههای ذیربط، لازم است:
مراجع محترم انتظامی در صورت مشاهده هرگونه روزه خواری علنی ضمن ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر فرد خاطی را به دادسرای ناحیه¬ی مربوط در شهر مشهد مقدس معرفی نموده و خودروهایی که سرنشین های آنها اقدام به روزه خواری علنی می نمایند، ضمن برخورد با فرد روزه خوار، خودرو را نیز توقیف نموده، همچنین در ساعات اولیه شب و مقارن با اقامه نماز و صرف افطار، با تقویت گشتهای انتظامی موجبات امنیت خاطر شهروندان و زمینه¬ی مقابله با سارقان احتمالی را فراهم آورند.
اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و اتاق اصناف نیز ضمن تقویت نظارت بر بازار در ایام ماه مبارک رمضان و تشکیل تیم های نظارتی مشترک به واحدهای صنفی به ویژه صنوف عرضه کننده اغذیه ، آب میوه، بستنی و رستوران داران ، آشپزخانه های توزیع غذا و امثال آن ساعات مجاز فعالیت را ابلاغ نموده و در صورت عدم رعایت مقررات با واحدهای متخلف برخورد نمایند.
پلیس راهنمایی و رانندگی با توجه به ترافیک سنگین معابر در آستانه اذان مغرب و افزایش تصادفات و درگیریهای متعاقب آن لازم است ضمن حضور فعال در معابر و تقاطع ها و روان سازی ترافیک ، با استفاده از ظرفیتهای صداو سیمای جمهوری اسلامی در برنامه های مختلف رادیویی تذکرات لازم را به رانندگان محترم اعلام تا شاهد کاهش تصادفات نیز باشیم.
همچنین اداره کل فرودگاه های استان و نیز راه آهن و پایانه های مسافربری ضمن توجیه کلیه¬ی واحدهای مستقر در محل، تدابیر لازم را در خصوص جلوگیری از هرگونه روزه خواری علنی اتخاذ و اجرا نمایند.
با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم نظارت بیشتر بر مراکز تهیه و عرضه¬ی مواد غذایی ، مراکز بهداشت بر روند تولید و عرضه بهداشتی مراکز تهیه و تولید انواع شیرینی ها و زولبیا و بامیه نظارت جدی نموده و با متخلفین وفق قوانین و مقررات برخورد نمایند.
لازم به ذکر است تمهیدات لازم برای افرادی که مسافر و یا دارای عذر شرعی می باشند از سوی دستگاههای مسئول اتخاذ خواهد شد و این افراد نباید به صورت علنی در معابر اصلی شهر و در ملاء عام اقدام به خوردن و آشامیدن نمایند.
امید است در سایه توجهات خداوند متعال و عنایات امام هشتم (علیه السلام) از فیوضات این ماه سراسر خیر و برکت حداکثر بهره برداری صورت پذیرد.

دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن