شهری

سید فرهاد حجازی شهردار منطقه ثامن نیز در حاشیه مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی مسجد هفت درب:

 بنای جدید مسجد هفت درب با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال احداث می شود

کد خبر : 39871

بنای جدید مسجد هفت درب در زمین ۱۸۰ متر مربع و با صرف هزینه ۱۰ میلیارد ریالی در فاصله حدودا ۶ متر از مکان قبلی آن در حاشیه بلوار شارستان، با زیربنای ۱۵۰ متر مربع احداث خواهد شد.

گزارش: محمد واحدی

صبح مشهد– سازه جدید مسجد شامل یک شبستان مردانه در همکف و یک نیم طبقه (طبقه اول) بعنوان شبستان بانوان، سرویس بهداشتی و وضوخانه داخل مجموعه مسجد (برخلاف مسجد قبلی که منفک بود) پیش بینی شده،که در نظر داریم ظرف مدت سه الی چهار ماه و حداکثر تا عید قربان آماده بهره برداری شود.

این اقدام پس از اخذ نظر مشاور جدید طرح حریم رضوی صورت گرفته است و به طور کلی در رابطه با موضوعاتی که دارای توافق با اداره کل اوقاف و امور خیریه هستند طبق همان توافق انجام خواهد شد. کما اینکه در گذشته نیز مواردی مانند مسجد امام هادی(ع) و امام خمینی(ره) به ازای مساجدی که در مسیر اجرای معابر اصلی طرح بودند تبدیل به احسن و احداث شده است.

در حال حاضر نیز مسجد صاحب الزمان(عج) در حاشیه بلوار حاج حسنی کارگر و مسجد امام صادق (ع) در ابتدای بلوار رضوان در مراحل پایانی احداث قرار دارند و مسجد مروی ها در تقاطع بلوار رضوان و شارستان و حتی مسجد امام حسن عسکری(ع) (معروف به مسجد خوردو با مساحت ۳۵ متر مربع )در حال مرمت و احیا هستند.

در سایر موارد نیز اقدامات با هماهنگی مشاور طرح صورت میگیرد که خللی در رابطه با موضوعات طرح ایجاد نشود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن