زندگی

برادرم به ‌خواستگاری دختر مورد علاقه من رفته، چه کنم؟

کد خبر : 44275

برادری دارم ۲۸ ساله. یک سالی می‌شود که مادرم برای او خواستگاری می‌رود اما هنوز موفق نشده است. چند وقت پیش دختر یکی از فامیل‌ها را به او پیشنهاد دادند که من عاشقش هستم. البته هیچ ‌کس از این علاقه من خبر ندارد، حتی آن دختر. من ۲۲ ساله‌ام و آن دختر هم ۲۴ ساله. حالا برادرم رفته خواستگاری و آن دختر را پسندیده. این هم از شانس بد من است. حالم خیلی بد است. نمی‌دانم ‌چطور این موضوع را به خانواده‌ام بگویم.

نویسنده : دکتر هادی غلام ‌محمدی| مشاور‌ خانواده

صبح مشهد– مخاطب گرامی، در زندگی روزمره گاهی اوقات با موضوعاتی مواجه می‌شویم که واقعا مدیریت آن بسیار سخت است. مواقعی که واقعا نمی‌دانیم با آن چه کار کنیم و چه برخوردی داشته باشیم، مواقعی که گیج می‌شویم و احساس می‌کنیم که هیچ راه‌حلی وجود ندارد. در این شرایط ما احساس سردرگمی داریم و تعارضات زیادی را تجربه می‌کنیم؛ مورد مربوط به سوال شما از همین موارد است و در ادامه چند نکته را به شما خواهم گفت.

تاخیرانداختن در گفتن این موضوع جایز نیست
شما باید این موضوع را که به این دختر خانم علاقه شدید دارید همان ابتدا بیان می‌کردید ولی متاسفانه این موضوع را به تاخیر انداخته‌اید؛ در نتیجه به تاخیر انداختن بیشتر آن به نظر امر درستی نیست و در اولین فرصت با نزدیک ترین فرد خود در این رابطه(مثلا مادر) صحبت کنید و موضوع را با ایشان در میان بگذارید تا مادر بررسی کند که آیا برادر شما هم علاقه شدید به این دختر خانم دارد یا این که صرفا به خواستگاری رفته و احساس کرده‌اند که ایشان می‌تواند زن خوبی برایش باشد. در حالتی که برادرتان هم واقعا عاشق هستند و دختر خانم هم ایشان را دوست دارد و این ازدواج باید اتفاق بیفتد، شما باید خودتان روی خودتان کار کنید تا بتوانید به پذیرش برسید که البته به فرایند طولانی مدتی نیاز دارد.

نظر دخترخانم را غیرمستقیم جویا شوید
شما از احساس دختر خانم به خودتان آگاه نیستید و نمی‌دانید که واقعا ایشان هم شما را دوست دارد یا خیر، زیرا اگر ایشان علاقه‌ای به شما نداشته باشد، باز کردن این مسئله و ورود به آن را مشکل می‌کند. از مادرتان بخواهید که ابتدا حس این دختر خانم به برادرتان را بررسی کند و این که نظر او را درباره شما به شکل غیرمستقیم بدین‌ گونه که دختر مناسبی را اگر سراغ دارد، برای شما معرفی و از این طریق واکنش ایشان را مشاهده کند. اگر واقعا این دو همدیگر را دوست دارند، به ‌نظر باز هم باید روی خودتان کار کنید تا بتوانید رابطه این دو را به رسمیت بشناسید و به پذیرش برسید. از آن جایی که موضوع بسیار مهم است و باید به شکل همه جانبه بررسی شود به نظر به همراه پدر و مادر یا یکی از آن ها حتما به یک مشاوره خانواده یا ازدواج مراجعه کنید تا بررسی عمیق‌تری اتفاق بیفتد و راهنمایی مناسب‌تری را دریافت کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن