شهری

دوربرگردان غیرهمسطح شهید برونسی در مشهد افتتاح شد

کد خبر : 39623

دوربرگردان غیرهمسطح شهید برونسی با هدف کاهش بار ترافیکی مسیر برگشت بلوار وکیل‌آباد از سوی مناطق ییلاقی طرقبه و شاندیز روز پنجشنبه طی مراسمی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، شهردار مشهد در این مراسم گفت: از دی ماه امسال تاکنون ۲۴ هزار میلیارد ریال به پروژه‌های عمرانی شهر مشهد تزریق شده ‌است.
محمد رضا کلائی افزود: سازمان عمران شهرداری نیز فراتر از انتظار، تلاش خود را برای اجرای پروژه‌ها به کار بست و همه بخش‌های شهرداری نیز از این سازمان حمایت کردند.
وی ادامه داد: همدلی و همراهی شورای شهر و دستگاه‌های مختلف نیز برای اجرای پروژه‌های شهری قابل تقدیر است، سپاه نیز در اجرای پروژه‌ها و رفع معارض‌ها همکاری بی نظیری با شهرداری داشت.
شهردار مشهد گفت: پروژه دوربرگردان غیرهمسطح شهید برونسی نیز امروز با هزینه حدود هزار میلیارد ریال بهره‌برداری شد تا از این طریق بخشی از بار ترافیکی از مسیر طرقبه و شاندیز رفع شود.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: عملیات اجرای این پروژه از تیر ماه امسال آغاز شد.
خلیل الله کاظمی افزود: با اجرای این پروژه، حجم ترافیکی بلوار وکیل آباد به پل شهید پرتوی کاهش می‌یابد و دسترسی به بلوار پیروزی نیز از این زیرگذر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اعتبارات عمرانی این معاونت در سال جاری ۸۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۷۸ درصد جذب شده است.

معاون شهرداری مشهد گفت: شورای شهر مشهد حق نظارت بر شهرداری و پروژه‌ها را دارد، ما نیز پاسخگو هستیم، تمام بخش‌های مالی پروژه‌ها در بودجه مشخص است، در شهرداری امکان هزینه ‌کرد بیشتر از آلبوم بودجه وجود ندارد، لذا ابهامات با بررسی آلبوم بودجه به راحتی رفع‌ می‌شود.
رییس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: نقشه پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد سبدی متنوع در بخشهای مختلف شهر در دو و نیم ساله گذشته بوده‌ است.

محمد هادی مهدی‌نیا افزود: با برنامه‌ریزی مدیریت شهری و حمایت شورای شهر، تمام پروژه‌هایی که در این دوره کلنگ‌زنی شده‌ است به مرحله بهره‌برداری رسیده و پروژه بر زمین مانده نداریم.

وی ادامه داد: حریم مشهد و طرقبه – شاندیز از موارد اختلافی است که در ۱۳ سال گذشته حل نشده، این اختلاف مانع توسعه پایدار است، نمایندگان مجلس، شهردار مشهد و فرماندار طرقبه و شاندیز باید تلاش خود را برای حل این اختلاف به کار بندند، این اختلاف منجر به از بین رفتن ظرفیت‌های زمین می‌شود.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: دوربرگردان شهید برونسی برای هدایت بخشی از ترافیک بولوار وکیل‌آباد به بزرگراه شهید برونسی به طول ۵۴۳ متر با ۲۱ تیر مهار متقابل در این بولوار احداث شده است.

امیر ساوش حجازی افزود: این پروژه حدود ۹ معارض بزرگ داشت و در این پروژه ۹۶۰۰ نفر ساعت نیروی کارگر و متخصص به صورت شبانه روزی به کار گرفته شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن