اجتماعی

توصیه های ستاد استانی کرونا به مردم در آستانه سال نو

نه به دید و بازدیدهای نوروزی

کد خبر : 39529

همزمان با نزدیک شدن به عید نوروز و حضور مردم در بازارها برای خریدهای شب عید و همچنین احتمال بی توجهی ها و ساده انگاری ها در ایام عید و افزایش دید و بازدیدهای نوروزی، نگرانی ها از بروز موج چهارم کرونا در صورت رعایت نکردن پروتکل ها جدی شده است. از همین رو مسئولان بهداشتی و درمانی توصیه به توجه جدی به پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی داشته اند.

به گزارش صبح مشهد، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز روز گذشته در نشست خبری ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ضمن اشاره به احتمال اوج گیری کرونا در توصیه هایی به مردم از ضرورت پرهیز از سفرهای غیرضروری و دید و بازدیدهای نوروزی گفت و تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز در روزهای اخیر شاهد حضور تعداد زیادی از مردم در بازارها بوده ایم و تقریبا مراجعات روزانه مردم به مراکز ۱۶ ساعته کرونا به ۱۰۰ نفر کاهش یافته است که به نظر می رسد دغدغه های نوروزی خانواده ها باعث شده اهمیت کمتری به علایم کرونا داده شود و کمتر به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند.

دکتر قلیان گفت: توصیه ما جلوگیری از سفرهای غیر ضروری است، همچنین در صورتی که مردم قصد دید و بازدید در ایام نوروز را دارند باید جدا از تجمع بالا باشد و از دید و بازدید در فضای بسته خودداری کنند و همچنان در رعایت پروتکل ها بکوشند. وی همچنین به ارائه آماری از بستری بیماران کرونایی پرداخت و افزود: میانگین بستری روزانه در هفته دوم و سوم اسفند در استان ۱۲۲ مورد و میانگین کل بستری ۴۷۶ نفر بوده است، تعداد بستری در آی سی یو در هفته سوم اسفند ۱۴۱ نفر و میزان فوتی ها همچنان تک رقمی است، تعداد تست های سرپایی مثبت در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز به زیر ۱۰ درصد رسیده است. قلیان تصریح کرد: شهرستان های کوهسرخ، قوچان، سبزوار و بردسکن در صدر شهرستان های استان از نظر میزان بروز بیماری قرار دارند. وی همچنین درباره تصمیم گیری درخصوص سفرهای نوروزی گفت: رنگ بندی جدید شهرها در ۲۵ اسفند اعلام می شود و روز یک شنبه نیز آخرین تصمیمات درباره سفرهای نوروزی توسط ستاد کرونای کشور اتخاذ خواهد شد.

قلیان افزود: از محموله جدید واکسن کرونا سهمیه دانشگاه علوم پزشکی شامل ۴۰۰۰ دوز می شود که به کادر درمان و بهداشت اختصاص می یابد، امیدواریم تا قبل از عید نوروز تعداد زیادی از پرسنل کادر درمان ، سالمندان و جانبازان واکسینه شوند. وی همچنین در پاسخ به برخی ادعاها مبنی بر فروش واکسن در بازار آزاد از بین سهمیه اختصاص داده شده به استان گفت: سعی ما بر این بوده که دورریز واکسن در حداقل میزان ممکن باشد، واکسن هایی که ما تزریق کرده ایم همواره طبق تطبیق کارت ملی بوده است و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، تا مرحله اخراج متخلف یا متخلفان پیش می‌رویم.

قلیان همچنین به تدابیر اندیشیده شده درباره حضور نوروزی کادر درمان در بیمارستان ها خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای کشیک های نوروزی در سراسر استان صورت گرفته و تعدادی از همکاران ما در حالت آماده باش قرار دارند تا در صورت اوج گیری کرونا در محل خدمت حاضر شوند.

منبع: خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن