اجتماعی

سریال طنز نوروز رنگی عید ۱۴۰۰ از شبکه پنج/ سکانس های حرم امام رضا ( ع ) چگونه گرفته شد؟

کد خبر : 39113

دورهمی و برو و بیای دهه شصتی‌ها اصل قصه سریال نوروز رنگی است که همان‌طور که از اسمش هم پیداست، قرار است عید ۱۴۰۰ از شبکه پنج روی آنتن برود. این سریال که تولید گروه فیلم و سریال این شبکه است، به کارگردانی و نویسندگی علی مسعودی و تهیه‌کنندگی علی‌اکبر تحویلیان در فضای طنزی که مخصوص مسعودی است، قرار است شما را بخنداند.

بازیگران سریال نوروز رنگی

صبح مشهد– یوسف تیموری، شهرام قائدی، رابعه اسکویی، سیاوش مفیدی، داریوش سلیمی، شاهو رستمی، جواد خواجوی و ماهان عبدی از بازیگران این سریال و محمد اسلامی، سینا رازقی، حمیدرضا حافظ شجری، پریسا مقتدی، الهه جعفری، محمدامین سلیمی‌راد، هادی عامل‌هاشمی، الهه یگانه‌پور، سیما خالقی، محمدامین کشت‌مندی، سجاد حسین‌پور، حدیثه زارعی و سیمین بهفر و ماشاءا… شاهمرادی از دیگر بازیگرانی‌اند که در این مجموعه حضور دارند.

علی مشهدی درباره بازیگران نوروز رنگی گفت: تقریبا می‌شود گفت که اکثر بازیگران و چند نفر از نقش‌های اصلی مجموعه، کار اول‌شان بود و در کنار اینها از چهره‌هایی دعوت کردیم که خیلی وقت است کاری از آنها روی آنتن ندیدیم، مثل رابعه اسکویی، یوسف تیموری، پریسا مقتدی و … . با همه اینها چهره‌های جوان‌تر کار جزو بازیگرانی هستند تا به حال حضور تلویزیونی نداشتند و خیلی از آنها برای اولین‌بار است که در این مجموعه معرفی و دیده می‌شوند.

او ادامه داد: به نظرم وظیفه کارگردان همین است و این که مدام سراغ اتفاقات و بازیگرانی که از پیش می‌شناسید بروید، درست نیست و هر کارگردانی وظیفه دارد در هر سریالی چند بازیگر جدید معرفی کند. این چندان ریسک نیست و جزو مسوولیت‌های کارگردان به حساب می‌آید.

داستان سریال نوروز رنگی
داستان سریال نوروز رنگی تماما در یکی از محله‌های قدیمی مشهد می‌گذرد و قصه‌اش درباره چند جوانی است که اتفاقات مختلفی را با هم پشت سر می‌گذارند.

علی مسعودی، معروف به علی مشهدی درباه این سریال گفت: حال و هوای این قصه در دهه ۶۰ می‌گذرد و داستان آن به زندگی چند جوان که مشکلاتی برایشان پیش می‌آید برمی‌گردد. اتفاقاتی که خیلی از آنها در یکی از محله‌ای مشهد می‌گذرد. داستان هم بیشتر قصه روابط آدم‌ها، سادگی و صمیمیتی است که آن روزها مردم با هم و همسایه‌هایشان داشتند.

او ادامه داد: بخش‌هایی از کار ما در حرم بود و حرم مطهر در این سال‌ها تغییراتی زیادی داشت اما با مشورت با کسانی که سال‌هاست در این فضای مبارک مشغول کارند، ما به فضاهایی رسیدیم که در این سال‌ها بازسازی نشده و بافت آن تغییر چندانی نکرده‌اند. این دوستان به ما کمک کردند در آن فضا شرایط تصویربرداری را برای ما مهیا و هماهنگ کنند. در مورد محله‌های کار هم ما بیشتر در فضاهایی بودیم که بافت قدیمی و محلی خودشان را حفظ کرده ‌بودند.

رابعه اسکویی در نقش مادر مهربان
رابعه اسکویی قرار است با بازی در سریال نوروز رنگی ایام عید مهمان بیننده‌های شبکه پنج شود. وی درباره حضور در این سریال و نقشی که ایفا کرده به جام‌جم می‌گوید: من در این سریال نقش خانمی را بازی کردم که با همسر و بچه‌هایش زندگی می‌کند. یعنی یک مادر به‌تمام معنا که در آن دوران زندگی می‌کرده که به خاطر فرزندانش از همه چیز خود گذشته و رابطه خوبی با آنها دارد. به طور کلی نقش بسیار جالب و جذابی برای من بود. با بازی در این نقش فهمیدم مادرها چقدر از خودگذشتگی دارند و برای فرزندانشان فداکاری می‌کنند و چقدر مهربان هستند.

او همچنین در ادامه می‌افزاید: سابقه آشنایی با آقای مسعودی باعث شد در این سریال بازی کنم. البته تا پیش از این کار با هم همکاری نداشتیم. به نظرم خیلی نقش خوبی بود و همکاری با این گروه و به‌خصوص آقای مسعودی برای من لذت‌بخش بود.

اسکویی درباره این‌که پس از مدت‌ها فضای کمدی را در تلویزیون با این سریال تجربه می‌کند هم توضیح می‌دهد: من عاشق کار کمدی هستم. برای این‌که می‌دانم مردم هم با کاری که من و همکارانم انجام می‌دهیم، لبخند روی لبشان می‌نشیند. از آنجا که مردم سخت می‌خندند و به‌خصوص این روزها که اگر من به عنوان بازیگر بتوانم لبخندی روی لب مردم بنشانم، رسالت خودم را انجام داده‌ام و با تمام وجودم خوشحال می‌شوم.

این بازیگر درباره قرار گرفتن در فضای دهه ۶۰ و حال و هوای این سریال و این‌که چقدر از تجربیات خود در کار استفاده کرده‌اید هم بیان می‌کند: فضای خانوادگی من با فضای خانوادگی آقای مسعودی متفاوت بود. ما بیشتر از تجربه زندگی ایشان در کار استفاده کردیم که به واقع خیلی جذاب بود و دوست داشتم.

اسکویی درباره کار در شهرستان هم می‌گوید: وقتی یک هدف و کار مشخصی داری خیلی تفاوت ندارد این اتفاق در کجا رخ‌می‌دهد. چون می‌توانی خودت را با کاری که انجام می‌دهی مطابقت بدهی. به هر حال دوری از خانواده کمی سخت بود اما به هر حال این کار ماست و انتخاب کرده‌ایم. البته این‌که باعث می‌شود با فضاهای دیگری از کشورت آشنا شوی جالب است، ضمن این‌که همیشه به من در مشهد خوش می‌گذرد؛ چون دوستان خوبی در این شهر دارم.

در پایان او درباره این‌که با لهجه بازی می‌کند یا نه هم عنوان می‌کند: من در این سریال بدون لهجه بازی می‌کنم. چون در قصه من از تهران آمده‌ام و اتفاقا من را خانم تهرانی صدا می‌زنند.

هادی عامل ‌هاشمی در نقش پدر
هادی عامل ‌هاشمی که پیش از این در سریال‌های «نفس» و «کامیون» ایفای نقش کرده است، درباره حضورش در این سریال به جام‌جم می‌گوید: با علی مسعودی همشهری هستیم و سال‌هاست همدیگر را می‌شناسیم. به همین دلیل از ابتدا در جریان شروع ساخت این سریال بودم اما زمانی که علی با من تماس گرفت و متن را خواندم، خیلی از فیلمنامه خوشم آمد و دوست داشتم. می‌توانم بگویم به نوعی تجربه زیستی علی بود و به همان سال‌های نوجوانی و جوانی و خاطرات دهه ۶۰ برمی‌گشت و به نظرم خیلی متن دوست‌داشتنی است؛ به همین دلیل خیلی زود حضور در این کار را پذیرفتم.

وی درباره سختی‌های کار در دوران کرونا ادامه می‌دهد: ما هم مثل سایر پروژه‌ها سعی کردیم تا جایی که می‌توانیم همه‌چیز را رعایت کنیم؛ به‌خصوص آقای تحویلیان، تهیه‌کننده سریال خیلی اصرار داشت همه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و هیچ‌کسی بدون ماسک سر صحنه نباشد. حتی بعد از گریم هم ماسک می‌زدیم و درست زمانی که مقابل دوربین می‌رفتیم ماسک‌مان را برمی‌داشتیم. تا جایی هم که امکان داشت فاصله اجتماعی را رعایت می‌کردیم اما در این میان سکانس‌هایی هم داشتیم که خیلی شلوغ بود؛ مثل سکانس عروسی که ناگزیر بودیم با تعداد بسیاری از بازیگران مقابل دوربین برویم.

هاشمی همچنین می‌افزاید: ظاهرا یکی از بچه‌های هنرور بیمار بود و کسی اطلاع نداشت و همین موضوع باعث شد تا به کار لطمه وارد شود و همه دو هفته در هتل قرنطینه شویم و بعد کار را ادامه دادیم. به‌هر حال با وجود کرونا شرایط خیلی سخت‌تر می‌شود.

او درباره فضای کار و نقشی که ایفا می‌کند هم می‌گوید: من نقش پدر یک خانواده مشهدی را بازی می‌کنم که برای تعطیلات نوروز سفر می‌روند و خانه را به پسرشان می‌سپرند که اتفاقات و ماجراهایی را رقم می‌زنند.

او همچنین درباره همکاری با علی مسعودی و فضایی که در کار ایجاد کرده، می‌گوید: علی مسعودی به‌خاطر رفاقتی که با گروه داشت خیلی به بچه‌های گروه و به‌خصوص نسل جدیدی که به کار اضافه شدند کمک کرد. من چنین فضایی را تابه‌حال در کاری تجربه نکرده بودم. این‌که با علی درباره خاطرات دهه ۶۰ می‌گفتیم تا بچه‌های نسل جدید بتوانند درک بیشتری از آن فضا داشته باشند و به کارشان کمک کند. بنابراین برای من و فکر می‌کنم خیلی از بچه‌ها تجربه جذابی بود. البته کار کردن با علی مسعودی همیشه جذاب است. آن هم به‌خاطر شخصیت دوست‌داشتنی که دارد. علی بسیار آدم صبور و مهربانی در کار است. بقیه عوامل پشت دوربین هم بسیار انسان‌های خوب و دوست‌داشتنی بودند و من از همکاری با آنها لذت بردم. امیدوارم مردم هم موقع پخش بتوانند این حس خوب را تجربه کنند.

هاشمی درباره پیش‌بینی‌اش از استقبال مخاطب از سریال بیان می‌کند: من خیلی فرصت نکردم تدوین شده سریال را ببینم اما بخش‌هایی از کار را دیدم و به نظرم جالب و کمدی بود. البته شاید به این خاطر است که با آن فضا آشنا بودم و خاطره داشتم. با این حال فکر می‌کنم برای مردم هم جالب و دیدنی باشد و دوست داشته‌باشند؛ چون همه از دوران دهه ۶۰ خاطره دارند. بنابراین فکر می‌کنم هنگام پخش مورد توجه‌شان قرار بگیرد. چون طنز شریفی دارد و لودگی ندارد.

حال و هوای حضور در حرم امام رضا (ع) به‌واسطه این نقش و سریال و تلفیق کمدی و این فضا هم موضوع دیگری بود که او درباره‌اش می‌گوید: علی مسعودی نویسنده بسیار خوبی است و خودش هم اهل مشهد است. خیلی حواسش به این مساله بود که سکانس‌های زیارت و حرم را به‌گونه‌ای بگیرد که بی‌احترامی نشود یا حساسیتی ایجاد نشود؛ ضمن این‌که ما هم بچه مشهد هستیم و حواس‌مان به این مسائل بود. از طرفی سعی کردیم شوخی‌هایمان به‌گونه‌ای باشد که فقط مردم مشهد متوجه نشوند و همه از تماشای آن لذت ببرند. دلتنگی هم که مردم مدتی است برای آقا امام رضا(ع) به‌دلیل کرونا دارند باعث می‌شود سریال ما بیشتر دیده شود. با این حال امیدوارم شرایط پخش خوبی هم داشته باشد.

منبع: جام جم

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن