اسلاید شوشهری

تخفیف ۲۵درصدی و اعطای مشوق‌های ساخت‌وساز تا پایان آذر

کد خبر : 55043

قاسم زوکی‌نژاد، معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد گفت: با توجه به رکود نسبی حوزه ساخت‌وساز به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصاد شهری که متاثر از شاخص‌های کلان اقتصادی کشور است، در پاسخ به نیاز شهروندان و سرمایه‌گذاران و در راستای ایجاد محرک‌های اقتصادی در صنعت ساخت و ساز و صنوف وابسته، مشوق‌های متعددی در نود و یکمین جلسه علنی شورا به تصویب رسید.

به گزارش صبح مشهد، وی افزود: یکی از موضوعات پراهمیت این مصوبه، افزایش میزان تخفیف در پرداخت نقدی عوارض از ۱۴ به ۲۵ درصد تا پایان آذرماه سال جاری است که می‌تواند در ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران نقش مؤثری داشته باشد.

علاوه بر تخفیف و تسهیل شرایط پرداخت عوارض، اعمال معافیت در پرداخت برخی عوارض و نیز کاهش چشمگیر میزان عوارض صدور پروانه‌ و پایانکار ساختمانی اعم از عوارض زیربنای بهره‌برداری‌های مختلف، عوارض ارزش افزوده اجرای طرح‌های عمران شهری و تغییر کاربری عرصه ناشی از اجرای طرح‌های تفصیلی جدید که یکی از موانع سرمایه‌گذاران در اخذ مجوز و گواهی شهرداری بوده، از دیگر مشوق‌های این مصوبه است.

یکی از مشوق‌هایی که در این مصوبه به‌درستی دیده شده، اعمال معافیت‌های متعدد در فضای مشاعات اعم از مشاعات فضاهای مسکونی و غیرمسکونی است که علاوه بر ایجاد رونق در ساخت‌وساز، به بهبود کیفیت سکونتگاه‌ها نیز منجر می‌شود.

در حال حاضر تصمیمی برای طرح تشویقی پایان سال اتخاذ نشده و طرح تشویقی پاییز، تنها فرصت استفاده از تخفیفات عوارضی شهرداری است.

امیدواریم که با همراهی مراجع قانونی ذی‌ربط، مصوبه مشوق‌های رشد تولید در حوزه ساخت‌وساز هرچه سریع‌تر اجرایی شده و شهروندان و سرمایه‌گذاران با مدنظر قرار دادن محدودیت‌ زمانی موجود در مصوبه از مزایای آن به صورت حداکثری بهره‌مند شوند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن