زندگی

پسرم به خواستگاری هیچ دختری نمی‌آید!

کد خبر : 38608

اعراض فرزند و سردی وی در نیامدن به خواستگاری را جدی بگیرید زیرا اگر به دلیل مواردی باشد که در ادامه مطرح خواهد شد، تا زمانی‌که سرانجام آن مشخص و معین نشود، ورود وی به ازدواج می تواند تبعات جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

نویسنده : رضا زیبایی | روان‌شناس عمومی

صبح مشهد– در ادامه دلایل احتمالی این مشکل را با شما در میان می‌گذارم.

شاید دختری را مد نظر دارد
وجود یک علاقه مندی پنهان که می‌تواند به دو صورت باشد؛ یا صرفا از طرف فرزند شماست به خانمی که او نیز بی اطلاع است یا علاقه مشترکی بین آن ها وجود دارد که موضوعی قدیمی یا جدید است. در مجموع ایجاد فضایی امن برای فرزندتان به خصوص با کمک یک مشاور خبره به احتمال قوی می تواند به بودن یا نبودن چنین عاملی منتهی شود. البته احتمال این که شخص مد نظر ایشان با ملاک های معمول خانواده ها و به ویژه خانواده خودش ناهمخوانی زیادی داشته باشد، بسیار است. در نهایت چه این ناهمخوانی ها وجود داشته یا نداشته باشد، هدف طرح دلبستگی از سوی وی و در واقع چرایی نپذیرفتن دیگر کاندیداهاست که موجب شده از همه آن ها ایرادهای بی جا بگیرد.

شاید وسواس فکری دارد
 دلیل دیگری که می تواند مفروض باشد، وجود وسواس و ملاک های افراطی فرزند شما برای انتخاب همسر است که می تواند موید اختلال وسواس فکری یا یک افراط گرایی در انتخاب همسر باشد. این موضوع هم با مراجعه به روان شناس قابل درمان است.

شاید از ازدواج می ترسد
 فرض دیگر، ترس افراد در آستانه ازدواج از طلاق و تبعات آن است که متاسفانه اگر در خانواده خودتان این مسئله وجود داشته باشد یا در دوستان و نزدیکان، مهر تایید و تشدید بر آن خواهد زد. این موضوع جامعه شناختی است ، نه صرفا فردی و روان شناختی که بهبود و درمان آن فرایندی چند گانه و زمان بر است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن